Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

Pensionistes de CCOO V-VB commemora a Elx la proclamació de la II República

El dia 14 d'abril, el sindicat de Pensionistes Vinalopó-Vega Baixa de CCOO va realitzar una visita al cementeri vell d'Elx, com altres anys, per a recordar i homenatjar el jovent treballador afusellat després de la guerra, un jovent assassinat pel govern colpista i pel seu compromís amb la classe obrera i la lluita en defensa dels drets laborals i socials.

20/04/2021.
    Acte de commemoració de la II República a Elx

Van participar en l'acte un grup d'afiliats i afiliades del sindicat, tots amb banderes tricolor i van depositar dos rams de flors en el mural realitzat per l'artista i pintor il·licità, Andreu Castillejos, dedicat a aquestes persones. L'acte va ser molt emotiu i va comptar amb la recitació de diversos poemes a càrrec d'alguns companys i companyes.

En finalitzar, les persones assistents es van dirigir a la plaça de Baix on, amb la prèvia petició del permís corresponent, hi havia convocada una concentració amb banderes i l'himne de la República per a visibilitzar i recordar aquest dia. Com cada any, s'havia sol·licitat a la Corporació que lluïra la bandera tricolor al balcó de l'Ajuntament i que fora hissada en el masteler que hi ha entre els dos parcs. No sols no ho va autoritzar, sinó que ni tan sols va respondre a la sol·licitud.

Finalment l'acte acabà amb la lectura d'un emotiu comunicat i la convocatòria per a l'any vinent.

VISCA LA REPÚBLICA!!!