Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

Propostes per a unes oposicions segures

La FE CCOO PV presentem propostes i al·legacions al pla de contingència per garantir unes oposicions segures

15/04/2021.
    Oposicions segures

El proper 22 de maig tindrà lloc la primera prova de les oposicions pendents de 2020 que foren ajornades a enguany per la pandèmia.

En un moment de baixa incidència acumulada al País Valencià, sent la més baixa de tot l’estat i situada per sota dels 35 casos per cada cent mil habitants, la situació és ara sensiblement diferent a la de fa un any i ja s’ha encetat el procés de vacunació de la ciutadania. Tot i aquesta consideració, la necessitat de mesures preventives i de control per evitar el contagi i propagació de la Covid-19 és vital i cal afrontar-la amb tots els recursos i garanties necessàries per protegir la seguretat i la salut de totes les persones que intervindran en les proves selectives.

Conselleria ha lliurat un esborrany del pla de contingència el qual incorpora les mesures extraordinàries a adoptar durant la realització de les proves a fi d’evitar contagis i propagació del virus. En aquest sentit, el sindicat valorem necessari aquest pla de contingència i hem treballat per transmetre a l’administració una sèrie de propostes i d’al·legacions que no contempla i considerem que poden millorar-lo. Algunes de les més importants són:

1) Creació de tres tribunals Covid-19, un per direcció territorial, que vigilen el compliment de les normes sanitàries i les garanties per a la salut de totes les persones implicades durant la realització de les proves.

2) Dotar de personal sanitari a les seus dels tribunals. Aquest personal podria realitzar tasques com ara la mesura de temperatura quan les persones participants entren a l’edifici, expedició dels certificats de símptomes, etc.

3) Distribució de mascaretes homologades a totes les persones participants quan entren a l’edifici per a realitzar les proves, tal i com es fa als centres sanitaris.

4) Cada seu de tribunals ha d’estar dotada d’un mesurador de CO2, per tal de garantir en tot moment els nivells de ventilació de l’aire.

5) Garantir la neteja i desinfecció de les seus dels tribunals després de realitzar les diferents proves i l’administració ha de concretar ja aquesta responsabilitat.

6) Planificar la correcta marcació dels espais amb les indicacions preceptives per al correcte ús de les instal·lacions en prevenció dels contagis, així com la retirada de les mateixes al finalitzar les proves.

La FE CCOO PV volem unes oposicions segures i treballem des de diferents àmbits per protegir la salut de totes les persones participants.