Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

Juan Cruz i Rosa Pérez Garijo comparteixen la urgència de reglamentar les clàusules socials i la subrogació empresarial

El secretari general de CCOO PV i la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica han abordat en una reunió, mantinguda aquest matí, la situació en la qual es troba el Reglament de la llei de foment de la responsabilitat social empresarial, que ha sigut impugnat per la CEV.

18/03/2021.
    La consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica i el secretari general de CCOO PV

Rosa Pérez Garijo ha informat a Juan Cruz que el Reglament ja ha passat per totes les conselleries, que han traslladat les seues al·legacions a Participació. La consellera ha comunicat que el Reglament incorporarà la subrogació empresarial perquè això és el que marca la Llei. Posteriorment, ha de passar el tràmit de l'Advocacia de la Generalitat i del Consell Jurídic Consultiu.

Per la seua banda, Juan Cruz ha manifestat que “el sindicat entenia que amb l'aprovació de la Llei la subrogació estava garantida, però en la pràctica, tots els concursos públics que han anat tancant les diferents administracions, no han tingut en compte aqueixa consideració. Només s’hi ha incorporat l'obligació en el cas que estiguera ja recollit pel conveni col·lectiu”. Per tant, per a Cruz, el Reglament ha de ser molt clar perquè no hi haja cap dubte en la seua interpretació i desenvolupe la voluntat de la Llei, “que no és una altra que garantir l'estabilitat i la qualitat de l'ocupació a les plantilles de les empreses privades que presten serveis per a les administracions públiques”.

CCOO PV ha lamentat la demora en la reglamentació d'una Llei aprovada fa ja més de dos anys. Un desenvolupament que també ha estat condicionat per la demanda interposada per la CEV davant la Conselleria, per la constitució que preveu del Consell Valencià de Responsabilitat Social, en considerar que tenia dret als sis membres que corresponen a la part empresarial. Aquesta norma arriba a un nombre important de treballadores i treballadors, ja que inclou tota la contractació pública de la Generalitat, diputacions, Administració local, universitats i entitats del sector públic valencià vinculades o dependents.