Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

La planta valenciana de Coca-Cola es mobilitza davant l'acomiadament de 360 persones

La multinacional va anunciar la intenció de reduir la plantilla en 360 persones, cosa que afecta 45 centres de treball en tota Espanya. CCOO Indústria es mobilitza els dies 15, 18 i 22 de març al costat de totes les plantes del grup.

15/03/2021.
    Colebega.

Els centres de treball que té Coca-Cola a Espanya assisteixen a una destrucció constant d'ocupació. D'una plantilla de 5.200 persones l’any 2014, ha passat a les 3.550 de l'actualitat i així i tot, no sembla estar satisfeta. Una companyia que multiplica exponencialment els seus beneficis any rere any.

Davant la nova mesura plantejada per la direcció de l'empresa de retallar en 360 persones més la plantilla, en els més de 40 centres de treball que es veuran afectats pels “ajustos”, els sindicats inicien un cicle de mobilitzacions. El 15 de març hi ha la concentració sense atur a la porta de l'empresa de 12 a 15 hores i dues jornades de vaga els dies 18 i 22 del mateix mes, que han estat convocades en totes les plantes afectades.

CCOO Indústria PV concentra tot el seu actiu sindical a les portes del centre de Quart de Poblet per a manifestar la seua indignació davant una mesura que afecta 16 persones de la planta valenciana. La secció sindical ha assenyalat que la direcció del grup no ha parat atenció a les múltiples propostes sindicals que s'han plantejat en la comissió negociadora d’intercentres i continua amb la seua estratègia sense atendre posicions més conciliadores.

Segons el parer del sindicat, #ÉsElMoment, de passar #AlOfensiva i #NoHiHaExcuses perquè la planta de Coca-Cola de Quart de Poblet mostre el seu rebuig a les portes de l'empresa, amb la mobilització no sols de les persones ocupades en el centre, sinó d’altres seccions sindicals perquè se sumen a la protesta.