Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

CCOO aconsegueix una millora de les condicions laborals per a les treballadores d’Osga Taronja

Després de diverses denúncies a la Inspecció de Treball, per part de CCOO Construcció i Serveis PV, se'ls aplicarà el Conveni de neteja, la qual cosa suposa un increment salarial i unes millors condicions laborals.

15/03/2021.
    limpieza

L'empresa Osga Taronja SL, Centre Especial d'Ocupació del Grup Osga-Eleroc, aplicava a la seua plantilla el Conveni col·lectiu d'atenció a persones amb discapacitat. Un conveni desfavorable i discriminatori per a aquestes treballadores, si el comparem amb el de la neteja d'edificis i locals de la província de València.

El sindicat va al·legar que hauria de canviar-se per dos motius: per l'activitat econòmica de l'empresa que estava referida a neteja i perquè així ho estableix l'art. 1 del conveni d'aplicació, pel qual queden inclosos els centres especials d'ocupació.

Després de diverses denúncies registrades per part de CCOO de Construcció i Serveis PV, la Inspecció de Treball ha resolt a favor del sindicat i de les treballadores. Obliga així al Grup Osga-Eleroc a aplicar el conveni col·lectiu de neteja d'edificis i locals a tot el personal contractat per Osga Taronja SL.

Aquest és un canvi favorable per a les treballadores, ja que els repercutirà en una millora salarial i de drets laborals, que s'ha aconseguit gràcies al treball sindical de la Federació.