Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

#AraToca exigir una acció de Govern que prioritze la dignitat en l’ocupació, els salaris i les pensions

Aquest matí, com cada dia 11 de mes, els sindicats han tornat a mobilitzar-se davant les subdelegacions del Govern al País Valencià per reclamar a l’executiu un canvi d'actitut al Diàleg Social, que trenque el bloqueig i que complisca els seus compromisos sobre qüestions socials tan rellevants com l’augment del salari mínim o la derogació de la reforma laboral i la de pensions de 2013.

11/03/2021.
    Concentració Delegació Govern de València.

El secretari general de CCOO PV, Juan Cruz Ruiz, ha reiterat aquestes demandes en la mobilització realitzada a la Delegació de Govern de València, perquè la situació de bloqueig en temes fonamentals per al diàleg social continua mantenint-se. “El Govern ha adoptat una actitud totalment negativa al respecte i si no hi ha un canvi, en breu haurem de passar a una altre tipus de mesures per a aconseguir els objectius sindicals en tres matèries clau: salari mínim, pensions i reforma laboral” ha avançat.

Cruz ha afirmat que l'increment de l’SMI “és absolutament necessari perquè les categories professionals i els col·lectius que el perceben són les que més estan patint els efectes de la pandèmia”. El líder sindical ha recordat que Govern ha de donar compliment a l'acord aconseguit que permetia derogar els aspectes més negatius de la reforma laboral: la ultraactivitat dels convenis, la primacia del conveni sectorial sobre el d'empresa i la regulació de la subrogació del personal en els àmbits privats.

“Igualment, és fonamental que la reforma unilateralment imposada l’any 2013 pel Partit Popular siga derogada en la seua integritat. Després de 10 anys de negociació, és el moment que les conclusions del Pacte de Toledo siguen negociades amb els agents socials, aprovades pel Parlament i es modifique la Llei general de la Seguretat Social” ha conclós.

Les concentracions s’han reproduït a les subdelegacions d'Alacant i de Castelló i davant l’Ajuntament d’Elx, per a exigir a l’executiu un pas endavant en l’augment del salari mínim, perquè se situe a la fi de la legislatura en el 60 % del salari mitjà, la derogació de la reforma laboral i de la de pensions de 2013. El sindicat torna a eixir al carrer perquè és el moment “d'una legislació laboral més justa i ocupació de qualitat”.

En aquestes mobilitzacions, que s’han convocat a tot l’Estat, s’ha reclamat per segona vegada al Govern i a les organitzacions empresarials la represa urgent de les negociacions de l'agenda sociolaboral que van quedar aturades amb l'inici de la pandèmia.

Entre els continguts a recuperar destaquen l’estabilitat en l’ocupació, la limitació del recurs a l'acomiadament mitjançant la flexibilitat interna pactada, la regulació de la subcontractació, i la recuperació del valor de la negociació col·lectiva.

Pel que fa a la reforma de les pensions, CCOO ha demanat la seua derogació i defensa la millora dels ingressos del sistema, derivar als PGE les despeses impròpies que encara avui assumeix la Seguretat Social i desenvolupar els acords consensuats en el marc del Pacte de Toledo.