Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Els ajuntaments de la Pobla de Vallbona i Tavernes Blanques reconeguts amb els I premis Violeta d'Or i Violeta de Plàstic

La Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV dona a conéixer la decisió de la I edició dels premis Violeta d'Or i Violeta de Plàstic, amb els quals es reconeix la qualitat o deficiència de les polítiques en matèria d'igualtat dutes a terme pels ajuntaments del País Valencià.

09/03/2021.
    Cartell 'Plan de Igualdad'

La Comissió designada per a determinar la decisió de la convocatòria realitzada ha acordat concedir el Premi Violeta d'Or a l'Ajuntament de la Pobla de Vallbona, ateses les diferents candidatures presentades per les seccions sindicals. El guardó reconeix la bona fe i predisposició positiva manifestada en la negociació del Pla d'igualtat de pròxima aprovació.

La Comissió d'Igualtat ha observat un funcionament modèlic, admetent les propostes realitzades des de la representació sindical, la qual cosa ha donat com a resultat un Pla d'igualtat, capaç de millorar les condicions laborals de la plantilla municipal.

El Premi Violeta de Plàstic ha sigut concedit a l'Ajuntament de Tavernes Blanques, per sancionar que, malgrat les reiterades peticions de les representants de la plantilla des de fa dos anys, segueix sense constituir si més no la comissió negociadora que és el primer pas per a iniciar l'elaboració del pla.

Els plans d'igualtat són d'existència obligatòria en totes les administracions, des dels ajuntaments fins a les empreses públiques. No obstant això, avui dia, 13 anys després de la promulgació de la Llei d'igualtat que va imposar aquesta obligació, segueixen sense haver-hi en un percentatge alt dels 542 ajuntaments de la Comunitat Valenciana.

En concret, i segons dades de la mateixa Generalitat, quasi un centenar d'ajuntaments van haver de ser requerits per a aportar aquests plans i així reunir els requisits necessaris per a la percepció de determinades ajudes i subvencions. En molts casos, l'actuació sindical de CCOO ha detectat l'aprovació de plans l'aplicació dels quals era molt deficient, per no dir inexistent, la qual cosa invalida una eina útil per a la igualtat, per la qual cosa sindicalment s'efectuaran les corresponents denúncies.