Comisiones Obreras del País Valenciano | 23 abril 2024.

Mor Ginés Zaplana, dirigent sindical d'Altos Hornos a Sagunt i sindicalista de CCOO

Ginés Zaplana García, dirigent obrer i sindical, ha mort a l'edat de 91 anys. Membre del Partit Comunista en la clandestinitat i sindicalista de CCOO. Va ser membre del Comité d'Empresa d'Altos Hornos del Mediterráneo en la democràcia.

26/02/2021.
    Ginés Zaplana. Imatge de Raquel Gaspar

Ginés Zaplana García ha mort. Militant obrer i comunista, va ser membre de CCOO del País Valencià en la dècada dels seixanta. Company entregat en la defensa de la classe obrera amb una notable militància.

El sindicalista va ser un tenaç lluitador per a restaurar les llibertats democràtiques arrabassades pel franquisme, règim que va fomentar l'odi i la repressió empresonant i afusellant representants de la societat civil i de la classe obrera. A més, va ser membre del primer Comité d'Empresa d'Altos Hornos del Mediterráneo de l'era democràtica, després de la dissolució del Jurat d'Empresa. Actiu participant, crític però sempre constructiu i solidari, va ser una persona molt representativa de la classe obrera.

Vinculat tota la seua vida al sindicat fins a la seua defunció, ha sigut un referent tant per a la classe obrera en la conquesta de llibertats, tan socials com laborals, on les seues aportacions i la defensa dels interessos dels treballadors han sigut la seua trajectòria personal.

Des de CCOO li realitzem un reconeixement especial, en uns moments difícils, on la lluita obrera continua sent necessària, contemporani de Vicente Madrid, Antonio Morcillo, entre d’altres, sempre van ser un exemple per a tots.