Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

CCOO l'Alacantí-les Marines reconeix la RASD

El delegat sahrauí Lehbib Alisalem ha visitat la seu de CCOO i ha mantingut una reunió amb la secretària general, Consuelo Navarro Sánchez a la qual ha presentat la campanya "Yo reconozco la RASD".

24/02/2021.
    Foto de la trobada

Aquest matí ha tingut lloc una trobada en la seu de CCOO d'Alacant entre la secretària general del sindicat, Consuelo Navarro Sánchez; el responsable de Moviments Socials de la seua executiva, Pepo Ruiz Olmos; i el delegat sahrauí Lehbib Alisalem. L'objectiu era la posada al dia sobre la informació de la situació del poble sahrauí després de la ruptura de l'alto el foc pel Marroc al novembre passat i, d'altra banda, presentar la campanya “Yo reconozco la RASD” que s'ha posat en marxa amb motiu del 45é aniversari de la creació de la República Àrab Sahrauí Democràtica, que es commemora aquest 27 de febrer.

Lehbib Alisalem ha explicat l'agreujament de la situació de la població sahrauí que continua patint tant als territoris ocupats per forces militars marroquines, on les violacions de drets humans són quotidianes, com en els campaments de refugiats i que segueix sense rebre el suport necessari per a la celebració del referèndum sobre la seua independència compromés per l'ONU. També ha explicat la campanya “Yo reconozco la RASD” l'objectiu de la qual és generar un moviment en les xarxes socials que visibilitze el suport a la causa sahrauí.

Per la seua banda, Consuelo Navarro Sánchez ha agraït la informació sobre la situació del poble germà sahrauí i ha transmés la solidaritat d'aquest sindicat amb la causa de la RASD i la condemna sense pal·liatius a l'ocupació del seu territori amb la complicitat d'alguns països d'Europa. A més, va informar al delegat sahrauí de la campanya solidària amb el Sàhara Occidental que està impulsant la Confederació Sindical de CCOO al País Valencià amb l'objectiu de recaptar fons destinats a l'ajuda de primera necessitat per a la població sahrauí. Es tracta d'una campanya en la qual s'ha posat a la disposició de qui vulga fer una aportació d'un compte corrent (ES65 0182 0517 6702 0165 0049) en la qual es pot col·laborar econòmicament (indiqueu en el concepte: “Ajuda humanitària 2021 CCOO PV Sàhara Occidental”). També va informar que des d'aquesta Unió Intercomarcal de CCOO donem suport a la campanya “Yo reconozco la RASD” en la qual participem i de la qual farem difusió.

La trobada ha acabat com va començar, en un clima de total col·laboració i companyonia i amb el compromís mutu de continuar compartint informació i amb la màxima disponibilitat d'aquest sindicat per a les campanyes i convocatòries que es continuen duent a terme.