Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

#AraToca  #AhoraSíToca #ActuarEsEsencial

Reactivar l’agenda social per escometre reformes estructurals i exigir una acció de Govern per a la majoria social

Les delegacions i subdelegacions del Govern al País Valencià han acollit tres concentracions simultànies a les realitzades a tot l’Estat, per reclamar l’augment de l’SMI, dignificar la negociació col·lectiva, protegir les pensions i els sectors més precaris de la classe treballadora”.

11/02/2021.
    Lectura del manifest a la Delegació del Govern de València

Aquest matí CCOO i UGT han valorat l’esperit de consens aconseguit per fer front a la pandèmia, la construcció d’un escut social i d'una xarxa de protecció del teixit productiu i de milers de llocs de treball.

No obstant això, avui han reclamat que “Ara toca” superar condicionaments europeus inexistents a les reformes que necessita el nostre mercat de treball i impedir els bloquejos injustos de la patronal, perquè no frustren avanços imprescindibles per a la igualtat.

Les concentracions simultànies a les tres províncies han visibilitzat la urgència de mesures reactivadores de l’economia i de la redistribució de la riquesa. “Cal trencar una complaença inaudita amb pressions empresarials que no poden frenar l'acció de Govern” han denunciat.

La secretària de Dona, Polítiques LGTBI i Institucional, Cloti Iborra ha llegit l aprimer apart del manifest del que s’ha fet entrega a la delegada del Govern, al qual s'ha prioritzat una política compromesa amb el progrés, la justícia social i la redistribució de la riquesa. “Cal mantenir alçat l'escut de protecció social”. En coherència, el text també ha reclamat la derogació de la reforma de pensions de 2013, per defensar la sostenibilitat del sistema i forçar vies de finançament alternatives, d'acord amb les recomanacions del Pacte de Toledo.

El secretari d’Acció Sindical, Daniel Patiño ha advertit en el seu parlament que "no es pot trencar la senda de diàleg social. Hi ha elements objectius i de justícia social per augmentar l'SMI i derogar les reformes laboral i de pensions. Exigim el compliment de l'acord de Govern de 2019 i una acció de Govern per a la majoria social".

Patiño ha afirmat que és absolutament necessari: augmentar el salari mínim al País Valencià, per donar resposta al risc d’exclusió social que en determinades comarques s’eleva al 35 %”; derogar una reforma laboral de fa 9 anys que només ha generat precarietat, devaluació salarial i unes condicions laborals incompatibles amb una ocupació decent; finalment corregir l’empobriment d’un sistema de pensions debilitat per un mercat laboral absolutament precaritzat, amb la derogació de la reforma de 2013 i el respecte a les recomanacions del Pacte de Toledo”.

Les concentracions presencials han estat testimonials a conseqüència de les mesures preventives, però la reivindicació conjunta s’ha fet forta a les xarxes amb les etiquetes #AraToca #AhoraSíToca i #ActuarEsEsencial