Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

Mobilització del personal de neteja de la Residència de Majors Alacant

Aquest matí s'ha realitzat la primera de les concentracions de protesta, convocades per CCOO de Construcció i Serveis els dies 26 de gener i 4 de febrer, per exigir a Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives més personal i l'actualització del plec de condicions.

26/01/2021.
    Protesta del personal de neteja davant la Residència Joan XXIII d'Alacant

Les mobilitzacions responen a la situació insuportable que pateix la plantilla de neteja de la Residència de Persones Majors Alacant (Joan XXIII) que s'ha agreujat, igual que la de les persones residents, amb la pandèmia, en la prevenció de la qual la neteja representa un paper clau.

La situació de sobrecàrrega es comunica des de fa anys a la Conselleria, tant a Ana Pérez, directora territorial, com a la mateixa vicepresidenta i consellera Mónica Oltra, sense que fins avui s'haja rebut resposta ni solució, malgrat que l'últim plec de condicions està vençut.

Aquesta primera concentració s'ha dut a terme en la mateixa residència entre les 11 h i les 11.45 hores, aprofitant l'hora de l'esmorzar. La protesta prevista el dia 4 de febrer està convocada d'11 a 12.30 hores, a la porta de la Secretaria Territorial de la Conselleria, al carrer del Teatre 37, d'Alacant.

Antecedents i demandes

Afeccions musculoesquelètiques, estrés o depressió, entre altres patologies, donen com a resultat uns índexs elevats de baixes en la plantilla. Aquest és el panorama que la falta de personal deixa al seu pas, unit a l'obsoleta redacció del plec de condicions que és un còpia i enganxa any rere any, en el qual en molts casos no es defineix amb claredat les funcions pròpies del col·lectiu, que ha d'assumir cada vegada més tasques.

Comissions Obreres insta a Conselleria a reaccionar i a licitar d'una vegada per sempre el servei de neteja d'acord amb les necessitats actuals i futures. Amb personal suficient i amb les condicions dignes que requereix aquest servei essencial i bàsic, a més del reconeixement del plus per toxicitat, perillositat i penúria com reben les treballadores de neteja d'hospitals i de centres sanitaris de la província.

Aquestes exigències passen per millorar la dotació de personal de neteja, servei actualment privatitzat en l'empresa INGESAN, i l'actualització del plec de condicions perquè siga aplicable el Conveni col·lectiu de neteja hospitalària i centres de salut dependents de Conselleria i Diputació d'Alacant. Alhora, es demana que aquestes treballadores perceben la paga de compensació pel seu esforç i compromís, igual que s'està dedicant al personal propi de l'Administració.