Comisiones Obreras del País Valenciano | 24 abril 2024.

CCOO qualifica de caòtic l'estat de la residència d’Altabix

El comité d'empresa de la residència d’Altabix a Elx denuncia que "Conselleria hauria d'haver pres mesures fa temps", davant la situació de contagi creixent entre els i les residents i la plantilla, així com per la sobrecàrrega generalitzada i el desbordament de tasques.

15/01/2021.
    Exterior de la residència de la tercera edat d'Altabix

Davant la situació que travessa la residència de la tercera edat d’Altabix, la UI de CCOO Vinalopó-Vega Baixa denuncia que l'elevada taxa de positius entre residents i personal de la plantilla ha requerit la intervenció de la residència per part de Conselleria.

Des del sindicat se’n celebra la decisió, però considera que hauria d'haver-se pres abans, i es qüestiona que no s'haja pres el control, com estableix el grup catalogat G2 en el decret d'estiu de la Conselleria sobre les residències. "Tan sols s'hi han enviat quatre sanitaris/àries, dues hores cadascú/una", detallen.

CCOO considera que aquesta residència pública de gestió privada, en aquest cas per l'empresa La Saleta, no ha de quedar impune davant la nefasta gestió duta a terme. La falta de personal per situacions d'incapacitat temporal (IT), per haver-se contagiat de la covid-19 i pel dèficit de personal estructural, fa que la situació del conjunt de la plantilla siga insostenible per a poder dur a terme el seu treball en condicions. La sobrecàrrega de treball obliga al personal, que encara segueix en actiu, a assumir tasques que no són de la seua responsabilitat. A la situació, se suma la falta de receptivitat per part de l'empresa a la situació que estan patint.

El sindicat ha denunciat reiteradament davant l'autoritat laboral l'incompliment del contracte per part de l'empresa i reclamat a Conselleria la presa de mesures contundents i la rescissió de la concessió. La d’Altabix és una residència pública i el seu bon funcionament és la seua responsabilitat. CCOO aposta per la gestió pública dels serveis essencials, com el de la cura dels nostres majors.