Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

FSC CCOO PV celebra la decisió del Consell de gestionar directament la Inspecció Tècnica de Vehicles

CCOO PV coincideix que la gestió directa d'aquest servei suposarà un benefici per a la ciutadania valenciana, també en l'apartat econòmic. El sindicat va recórrer en el seu moment la privatització de la gestió, el procés de la qual està sota la lupa de la justícia.

03/12/2020.
    ITV

CCOO, sindicat majoritari en les ITV de la Comunitat Valenciana, s'ha reunit amb el conseller Rafael Climent després de l'anunciació de reversió a gestió directa del servei d'Inspecció Tècnica de Vehicles.

Per a la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV, aquest servei no s’hi hauria d'haver licitat perquè, en ser obligatori, era una font d'ingressos segura que durant aquests quasi 25 anys hauria d'haver revertit els pressupostos de la Generalitat Valenciana.

Per això esperem que el Consell es reafirme en el seu compromís de revertir el servei a la seua finalització, després de valorar l'informe de possibilitat i actuacions que cal realitzar.

CCOO PV felicita la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball pel disseny del procés de reversió en el qual, des del minut zero, es té en compte a la participació de les organitzacions sindicals representatives.

Compartim plenament que la reversió es realitze a una empresa pública per la facilitat que dona respecte a la subrogació del personal en les mateixes condicions de contractació i amb els mateixos drets que tinga reconeguts. Així es tindrà com a objectiu aconseguir un conveni col·lectiu com a marc homogeni de condicions laborals el més prompte possible.

La FSC de CCOO PV aposta molt fort per realitzar un procés modèlic de negociació, totalment oposat al que realitzà el govern del Partit Popular en el seu moment amb la licitació.

En aquest sentit les persones triades com a representants del personal per CCOO PV, en els diferents lots, ja han fet una gran faena d'estudi sobre les condicions laborals, convenis d'aplicació i acords, nombre de contractes fixos i temporals, categories professionals, situació retributiva i requisits, etc., que va ser entregat a la Conselleria i que en permetrà una negociació mes àgil.