Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Èxit de participació en la jornada formativa de Joves CCOO PV

El dissabte 21 de novembre es va celebrar la jornada formativa virtual titulada ‘’La lluita continua’’. Un lema molt adient, ja que en un context tan difícil com l’actual, al voltant de seixanta joves compromesos s’hi han inscrit per tal d’aprendre i millorar la seua lluita en les empreses i centres de treball.

23/11/2020.
    Crònica jornada formativa en línia 'La lluita continua'

Durant un matí sencer, un muntó de joves han estat compartint l’aprenentatge de les experiències de les diferents lluites sindicals de la joventut treballadora tant del passat, com del present. S’hi han realitzat torns de paraula i preguntes per part dels assistents per poder aplicar les lliçons de les xerrades al seu treball, cosa que ha enriquit encara més el seu caràcter formatiu.

Ana Belén Montero, secretària de Política Social i Joventut de CCOO PV, presentà l’escola, i s’adreçà a tots els i les sindicalistes i joves del sindicat amb una consigna clara: cal emprar tots els recursos que siguen necessaris a fi d’apropar la joventut treballadora a CCOO PV, organitzar-la i seguir lluitant.

A continuació, tingué lloc una xarrada que fou d’allò més motivant, amb companyes i companys que estigueren anys lluitant en la indústria tèxtil, més en concret al voltant de l’empresa Induyco a Madrid. Les lliçons apreses foren molt inspiradores, ja que versaven entorn de la consciència i solidaritat de classe, l’organització davant la por, i l’organització massiva de les dones joves que s’han cansat de les injustícies. A més, amb les preguntes que s’hi feren, es va enriquir la xarrada amb els diferents detalls de com s’organitzà la lluita.

Després d’un breu descans per cobrar força, iniciàrem la segona xarrada portada a terme per companys i companyes joves de Domino’s Pizza, Raul Calderón i Aaron Barcos. La seua perspectiva va ser fonamental per nosaltres: els joves actuals cal que lluiten, i ho fan, encara que siga en condicions de gran precarietat i en un sector com el del menjar ràpid, que ofereix grans obstacles per a l’organització sindical.

Finalment, la cloenda de la jornada va ser a càrrec del secretari de Joventut i Noves Realitats del Treball, Carlos Gutiérrez, que aprofundí en la necessitat de crear  una identitat col·lectiva mitjançant la lluita de classe, com a joventut treballadora. A més, aprofità per felicitar-nos pel treball que estàvem realitzant per part de Joves de CCOO PV, ja que davant les complexitats i dificultats actuals, no hem parat ni un sol moment la nostra feina.

Aquesta jornada formativa s’ha demostrat com una alternativa sòlida i enriquidora, per tindre un espai formatiu i motivant per a tota la joventut treballadora afiliada a CCOO PV. Sens dubte, és una aposta que ens ha enriquit i ens ha animat a seguir avançant i lluitant pels nostres drets, especialment en temps tan difícils com els actuals.