Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

Ajuntament d'Elx

CCOO reclama reforç de plantilla i mitjans tècnics per a la neteja del Palmerar d’Elx

CCOO de l'Ajuntament d'Elx denuncia la deterioració del servei de neteja del palmerar, així com la seua privatització. El sindicat insta a reforçar la plantilla que està molt reduïda i a adquirir millors mitjans tècnics imprescindibles per a un manteniment digne, ja que la recollida de la poda continua realitzant-s’hi a mà.

23/11/2020.
    Palmerar d'Elx.

Actualment se n’ocupen de la neteja huit persones, un minvament considerable respecte a les 18 que sempre s'han ocupat d'aquesta labor. Un servei que segons el parer del sindicat "s'està externalitzant de forma continuada i no puntual, com hauria de ser. Però en lloc de fer un esforç per cobrir aquests llocs, s'ha invertit en externalitzacions que, a la llarga, són la solució més cara".

La ciutat d'Elx té el privilegi d'albergar el major palmerar d'Europa i, al seu torn, un dels majors del món. És, sens dubte, el senyal identificatiu de la ciutat, Patrimoni de la Humanitat, l'orgull dels il·licitans. La seua cura i correcte manteniment hauria de ser una prioritat política. Des de fa ja un temps s’externalitza una part important de la poda de palmeres en llocs tan emblemàtics com el Parc Municipal o el Hort de Baix entre altres. Si bé és cert que existeix una urgència per posar al dia la poda de les palmeres, CCOO entén que aquestes contractacions han de ser puntuals i no una manera de funcionament de futur.

En aquests moments, el personal municipal destinat a les labors de poda i recollida de palma és insuficient perquè el treball es puga dur a terme de manera adequada. El sindicat considera necessària una reestructuració d'aquesta brigada ja que, des de l'aparició del morrut, al treball de poda se li suma el de control de la plaga, sense que haja augmentat el número de palmerers en plantilla.

Adquisició de mitjans tècnics

D'altra banda, a Elx, la recollida de les restes de poda continua realitzant-se a mà i es carrega en un camió la palma una a una. És urgent l'adquisició dels mitjans materials adequats a les necessitats del servei que agiliten el treball i reduïsquen, a més, l'alta probabilitat d'accidents laborals que pateix el personal dedicat a aquestes tasques.

Tant el personal afectat com la Secció Sindical de Comissions Obreres de l’Ajuntament d’Elx, ho denuncia des de fa anys, que deriva en una privatització cada vegada més continuada que, previsiblement acabarà amb un servei que ha de ser 100 % públic degut a la seua importància per ser senyal d'identitat d'aquesta ciutat.