Comisiones Obreras del País Valenciano | 23 abril 2024.

CCOO PV convoca el seu dotzé Congrés Confederal

L'actual secretari general, Arturo León, ha manifestat la voluntat de presentar la seua candidatura al Congrés de CCOO PV, amb l’encapçalament d’un projecte que posa en el centre la sostenibilitat de la vida i del planeta. Una transició justa que no deixe ningú arrere, sota la premissa que el treball ha de ser decent. Per això, aposta per organitzar la classe treballadora en el sindicat i per atendre les persones que es troben en situacions de major vulnerabilitat.

10/11/2020.
    Arturo León, secretari general de CCOO PV

CCOO PV ha aprovat en el seu Consell Confederal el document de ponències que es debatran en el XIIé Congrés, que se celebrarà a Alacant els dies 1, 2 i 3 de juliol de 2021, sota el lema #ACTUA, organitza't per avançar. Comptarà amb la participació de 326 delegades i delegats que es trien en un procés d'assemblees que comença el 23 de novembre. Les ponències, que defineixen les línies d'actuació del sindicat per als pròxims quatre anys, posen el focus en el treball decent, els serveis públics, el canvi climàtic i la igualtat.

La incidència de la pandèmia, amb una segona ona que llança unes xifres preocupants, ha fet que el sindicat estenga els terminis de celebració de les assemblees i congressos de nivells inferiors, així com la possibilitat de fer reunions mixtes que permeten que l'afiliació trie si prefereix una assistència presencial o telemàtica, a fi de conjugar participació i seguretat.

Els documents congressuals es divideixen en cinc blocs i perfilen la societat que el sindicat vol ajudar a construir al País Valencià. El primer d'ells, se centra en el treball decent com a la millor via per assegurar una major cohesió social: ocupació amb remuneració justa que permeta una vida digna, exercit de manera segura, amb perspectives de promoció i desenvolupament personal i amb igualtat d'oportunitats entre dones i homes. Tot això sota la cobertura de la negociació col·lectiva, que ha d'estendre la protecció d’allò que l'empresa ha desintegrat.

El segon bloc està dedicat a l'enfortiment dels serveis públics: una sanitat amb recursos, una educació universal i de qualitat, uns serveis socials que previnguen l'exclusió i polítiques públiques que garantisquen el dret a l'habitatge. En el tercer bloc es demanda un nou model de producció i de consum més sostenibles per combatre el canvi climàtic, apostant per la innovació i el coneixement; unes transformacions que requereixen de la participació sindical perquè la classe treballadora no siga la que pague els costos d'aquesta necessària transició.

El quart apartat reivindica la construcció d'una societat igualitària i inclusiva, amb una major corresponsabilitat familiar possibilitada des de les empreses i sostinguda des de l'àmbit públic. Les propostes apunten cap a la racionalització horària i cap a una organització dels temps de treball en funció de les necessitats socials i personals. Altres reivindicacions igualitàries són les lluites del col·lectiu LGTBI, la joventut, les persones majors, els i les migrants i, també, la lluita dels nostres drets lingüístics.

El cinqué i últim bloc se centra en com s'organitzarà CCOO PV per construir aquesta societat. Fonamentalment, mitjançant l'enfortiment de la negociació col·lectiva, de l'extensió del sindicat en un mercat laboral precaritzat i atomitzat, del diàleg social, de la participació institucional i amb el teixit de xarxes amb altres moviments socials.