Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Per unes oposicions docents negociades i segures

La Federació d'Ensenyament de CCOO PV ha traslladat, en la Mesa Sectorial, la proposta d’iniciar les proves d’oposicions en maig de 2021. L’Administració mira de bon ull la proposta del Sindicat i s’hi pronunciarà en breu amb dates concretes.

29/10/2020.
    Oposicions negociades i segures

En la Mesa Sectorial celebrada hui, els diferents sindicats hem tingut la possibilitat de negociar la proposta de calendari d’oposicions que l’Administració ens va avançar la setmana passada.

Davant la proposta de negociació feta per Conselleria, CCOO va articular una enquesta dirigida a la nostra afiliació per tal de veure l'opinió tant del personal docent funcionari de carrera, susceptible de participar en el procés com a tribunal, com del funcionari interí, que ho pot fer com a participant aspirant a una plaça.

La proposta inicial de l’Administració fou iniciar les proves el 27 de març de 2021 i ha obtingut la següent valoració de la nostra afiliació:

- Vora el 80% es mostra a favor de mantindre la convocatòria d’oposicions prevista per al present curs.

- La majoria de les persones enquestades, més del 60%, veuen precipitat l’inici de les proves segons la proposta de Conselleria, a finals de març.

Per tant, la proposta traslladada per CCOO hui a la mesa sectorial és que es celebren les oposicions d’acord amb el compromís contret el curs passat, quan foren ajornades, i que inicien les proves en maig, atenent a la declaració d’estat d’alarma prevista, i no en març tal i com se n’establia en la proposta inicial.

L’Administració ha valorat com a positiva la nostra proposta i ha anunciat que en breu faran públiques les dates definitives.

Ens toca conviure amb la covid-19 i hem d’avançar juntament amb aquestes circumstàncies. Són necessàries postures ponderades amb les màximes garanties per a la salut i minimitzar els riscos de contagi.

El sindicat celebra el talant negociador de l’Administració mostrat en la mesa de hui i valorem necessària l’oportunitat que es presenta per a les milers de persones, que ja es prepararen les oposicions previstes per al curs passat. Es tracta de persones que volen certeses, que han fet i estan fent un esforç molt important i necessiten aquesta oportunitat que els dona amb les oposicions. El sistema educatiu valencià necessita aquesta oportunitat i no podem endarrerir-la més.

Suport de CCOO

Recordem que la FE CCOO PV dona suport a les persones que hi participen en el procediment, siga com a aspirants o com a membres de tribunals i comissions, i posa a la seua disposició el correu ccootajuda@pv.ccoo.es per resoldre’n dubtes i problemes.