Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

9 d'Octubre

La Comissió 9 d’Octubre commemora la diada del País Valencià amb una concentració simbòlica per reivindicar drets, autogovern i llengua

Enguany, el 9 d'Octubre ha arribat marcat per la pandèmia de la Covid-19, que tant de dolor ha causat. Una pandèmia que no ha tingut només greus conseqüències en l’àmbit sanitari, sinó com a minim en dos altres àmbits. En primer lloc, en l’econòmic i social; i en segon lloc, en el de l’autogovern, els drets i la llengua.

10/10/2020.
    Concentració davant les Corts Valencianes, aquest 9 d'Octubre.

La responsabilitat que recomana aquesta situació de pandèmia ha portat la Comissió 9 d’Octubre a pensar una diada diferent i, per això, ha realitzat una concentració simbòlica davant Les Corts Valencianes, amb l’aforament controlat d’acord amb les indicacions de les autoritats sanitàries.

En aquesta concentració s'ha fet lliurament del manifest per a la diada del País Valencià de 2020 als mitjans de comunicació, declaracions de les persones representants de la comissió i posterior lectura del manifest.

Però responsabilitat no és sinònim de silenci ni de renúncia a les nostres responsabilitats com a agents socials amb el nostre poble, el poble valencià. Per això, reafirmem la nostra voluntat de construir el País Valencià com a subjecte de sobirania i com a projecte de millora del benestar del nostre poble, i de defensar-nos dels grups i organitzacions feixistes que ens ataquen violentament, any darrere d'any, volent negar els nostres drets socioculturals i el nostre dret a decidir.

Paral·lelament, per tant, la comissió va demanar la implicació de tota la ciutadania per mantenir vives les nostres reivindicacions com a poble valencià a través de les xarxes socials. "Convençudes i convençuts que la nostra unió com a poble és la clau per assolir protecció social davant la crisi de la Covid i capacitat d’autogovern, aquest 9 d’Octubre, seguim, seguirem".

La Comissió 9 d’Octubre està formada per les entitats Acció Cultural del País Valencià (ACPV), Associació Cívica Valenciana (ACV) Tirant lo Blanc, Ca Revolta, Decidim, Escola Valenciana, Fundació Nexe, Plataforma per la Llengua, Societat Coral El Micalet; els sindicats estudiants Bloc d’Estudiants Agermanants (BEA) i A Contracorrent; els sindicats CCOO PV i Intersindical Valenciana; i els partits Compromís, ERPV, EUPV i Podem.