Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Segorbe manca de servei complet de policia local en cap de setmana

La Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV alerta de l'elevada precarietat del servei de policia en el municipi de Segorbe, que la setmana passada va ocasionar que no hi haguera cap agent de servei durant els matins de dissabte i diumenge i únicament un en cada torn de vesprada i nit.

23/09/2020.
    Comisaría de Segorbe

La situació de vulnerabilitat i deterioració en el servei resulta especialment preocupant atés el manteniment de l'ALERTA 4 reforçada, per amenaça terrorista, en la qual, com coneix l'equip de govern del consistori, les patrulles unipersonals estan desaconsellades, tant per a salvaguardar la seguretat de la ciutadania com la dels mateixos funcionaris.

Segons indica el delegat de la FSC, Dioscoro Martin “aquest servei de policia local s'ha vist ‘reforçat’ per personal municipal d'obres i serveis, que han acompanyat el cotxe policial en les seues rondes, i que se sumen al servei que presta des del dilluns 21 el personal d'una empresa, que regula el trànsit en punts de pas d'escolars.

Sobre aquest tema, el sindicat indica que ni el personal d'obres ni el personal de l'empresa tenen entre les seues atribucions i competències la vigilància i seguretat ciutadana, ni la regulació del trànsit, i adverteix de les possibles responsabilitats en què es poguera incórrer si, arribat el cas, ocorreguera un incident o accident.

Des de CCOO es consideren benvinguts els tres agents de policia, funcionaris interins, que seran nomenats en breu, però recorden que “les competències dels agents interins són de policia administrativa, custòdia d'edificis, medi ambient, trànsit i seguretat viària, no poden portar armes, per la qual cosa, d'acord amb la llei, no podran patrullar, ni sols ni acompanyats, ni realitzar funcions de vigilància i seguretat ciutadana”.

D'altra banda, respecte a les manifestacions en una televisió local de l'alcaldessa de Segorbe, M. Carmen Climent, on afirmava que cap de les baixes mèdiques era per causa de la COVID-19, la veritat és que diversos agents es troben confinats en els seus domicilis des de fa dies, seguint els protocols de sanitat, per presentar símptomes, estar en contacte amb algun positiu confirmat o conviure amb persones que han donat positiu en la PCR.

Des del sector d'Administració Local de FSC PV lamenten el to d'unes declaracions que, “lluny de rebaixar el clima de tensió per intentar arribar a una solució consensuada, semblen buscar justificar una major escalada en el conflicte”.

Per tot això, el sindicat reitera la necessitat de trobar una solució, des del compromís mutu aconseguit a l'agost, al problema de precarietat del servei i la falta d'efectius de la policia local, que representa un problema de seguretat municipal.