Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

CCOO PV es reuneix amb el director d'À Punt Mèdia i el president de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació

CCOO PV trasllada la seua voluntat de cooperació per a la consolidació del servei públic i la recuperació del sector audiovisual valencià.

16/09/2020.
    Logo d'À Punt Mèdia

Arturo León, secretari general de CCOO PV; Juan Cruz, secretari general de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO PV i Soledad Fernández, responsable d'Acció Sindical de la FSC CCOO PV, han mantingut una reunió amb el president del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, Enrique Soriano, i amb el director general d'À Punt, Alfred Costa, en la seu d'À Punt a Burjassot.

Aquesta reunió, retardada per la pandèmia, tenia com a objecte compartir una anàlisi de situació amb el nou director general, conéixer el seu projecte per a la radiotelevisió valenciana i valorar possibles confluències de treball en pro de la consolidació d'un servei públic imprescindible.

Entre altres qüestions, es coincideix en la necessitat que les Corts valoren la modificació de la Llei de creació del servei.

CCOO PV comparteix la visió que una única entitat facilitaria una gestió millor del servei. L'organització sindical ha traslladat que el nombre de llocs en l'estructura, inclosos en les relacions de llocs de treball (RLLT) vigents, no pot ser retallat.

Per al sindicat, consolidar un servei de qualitat, que avance i millore l'audiència, que vertebre el territori, fomente la llengua pròpia i faça de motor del sector audiovisual valencià no pot tindre el límit imposat del cost màxim d'un terç en capítol I. Aquest límit, que no opera en cap altre ens del sector públic autonòmic, no té cap sentit en una empresa de serveis. Això no obsta que ha d'establir-se un control, igual que en qualsevol altra entitat, per a evitar creixements no justificats en costos.

Finalment, CCOO PV ha plantejat que és necessari millorar la situació laboral del personal amb la signatura d'un conveni col·lectiu propi i la convocatòria de les ofertes d'ocupació pendents que permeten estabilitzar les plantilles. Una vegada millorades les condicions laborals, cal promoure-les també en la resta del sector audiovisual valencià.