Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Concentració per la reobertura del centre d’FPA de Yátova

CCOO crida a la ciutadania a unir-se a la protesta del pròxim dijous dia 13, a les 10 hores, davant l'Ajuntament de Yátova, contra el tancament del centre de Formació de Persones Adultes, després de 18 anys de treball per l'educació pública i una rendibilitat social comprovada.

07/08/2020.
    Ajuntament de Yátova

El sindicat insta a l'equip de govern local a reconsiderar el tancament, ja que “el poble de Yátova no pot prescindir d'un contenidor educacional i cultural com és l’FPA de l'ajuntament” i nega els motius econòmics argumentats pel consistori que van propiciar el tancament en l'últim punt de l'ordre del dia d'un ple de juliol”.

En un comunicat previ, CCOO aclaria que el cost anual del salari docent representa 28.488 €, lluny dels 57.000 € esmentats per l'alcalde en el Ple com a motiu de tancament. Tenint en compte que la Generalitat Valenciana subvenciona amb 24.920 euros el centre, el cost per al consistori ascendiria en 2020 a penes a 3.568 euros.

“El tancament del centre no sols representa una pèrdua per a la ciutadania, sinó una falta de respecte a la llibertat de càtedra i als drets laborals i sindicals” denuncia Manuel Montaner, de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV a les Comarques de l'Interior.

En la convocatòria a la població s'informa a la ciutadania dels antecedents del conflicte, que es remunten a un historial de persecució sindical i assetjament laboral al docent i delegat de CCOO. L'Ajuntament de Yátova ha perdut totes les demandes presentades pel docent, al qual ha intentat penalitzar amb funcions alienes a la seua competència.

L’FSC de CCOO PV lamenta un comportament impropi d'un govern d'inspiració progressista i crida a la ciutadania de Yátova i al personal del consistori a manifestar-se per l'educació, per la integració social, per la cultura.