Comisiones Obreras del País Valenciano | 24 abril 2024.

CCOO participa en la Plataforma en Defensa dels Serveis Públics d'Elda

"L'actiu sindical de CCOO a les valls del Vinalopó i el Baix Segura està implicat en la creació i desenvolupament d'aquesta plataforma amb l'objectiu de sumar forces en la defensa dels serveis públics en el territori" (Carmen colomar, secretària general UI CCOO Vinalopó-Vega Baixa)

30/07/2020.
    Presentació de la Plataforma de Serveis Públics

Díhuit organitzacions, entitats i partits locals uneixen el seu esforç per "preservar allò que ens uneix i que ens protegeix en els moments més vulnerables: la xarxa de cures que ens ofereix tot el públic".

Manifest de presentació de la Plataforma en Defensa dels Serveis Públics

Una nova crisi ha tornat a posar de relleu que estem patint i vivint de primera mà els efectes de les retallades orquestrades pels governs anteriors, que tant de mal han fet a tot el sector públic i, com a conseqüència, a la societat i a les nostres vides.

Així doncs, Espanya està per davall de la mitjana europea en quasi totes les matèries relacionades amb la despesa pública. Són alguns exemples rellevants la despesa sanitària (-1.1%), l'educativa (-0.7%) o la de protecció social (-1%).

Això es materialitza en un estat deficient en molts dels nostres serveis, com s'ha pogut apreciar en aquests últims mesos en les residències d'ancians, la falta de llits a les UCI o la manca de personal d'infermeria, aquests casos són part d'una tònica generalitzada en tots els sectors.

Per tot això, és necessari augmentar la xarxa d’allò comú, a més de protegir i enfortir allò que ja és públic, ja que només així s’hi poden garantir uns serveis que veritablement servisquen a la ciutadania, a més d'uns drets laborals dignes per als treballadors i treballadores.

A aquest efecte, i sabent que el debat i la gestió dels serveis públics, -i en conseqüència els avanços que s’hi realitzen- no poden dependre exclusivament dels partits polítics sinó que ha de participar la ciutadania i els agents socials, es crea la Plataforma en Defensa dels Serveis Públics.

Aquesta plataforma està conformada en l'actualitat per diferents moviments socials, plataformes, coordinadors, partits polítics, sindicats, associacions i persones a títol individual, el nexe d'unió dels quals és la lluita per la millora i la defensa d’allò públic.

Aquesta plataforma lluitarà sempre per garantir i convertir en drets universals uns serveis públics amplis, transparents, ecològics, responsables, eficients, sostenibles, de qualitat i al servei de la ciutadania, mitjançant la denúncia d’accions, anàlisis i reflexions de tot allò que vaja en una direcció oposada. Així doncs, aquesta plataforma defensarà i secundarà totes les iniciatives en què prevalga allò comú i es defense l'interés general de la població, posarà les eines i l'experiència dels diferents col·lectius i persones de la plataforma al servei d'aquesta finalitat.

La ciutadania cada dia ho té més clar: davant el benefici d'uns pocs, la nostra dignitat i les nostres vides, tot el poder per a allò públic!

Organitzacions participants:

Esquerra Unida Monòver

Grup impulsa

Associació Humanista

Plataforma per la defensa del sistema públic de pensions de Petrer

Esquerra Unida Biar

Podem Elda