Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

El personal de manteniment de l'Hospital Baix Segura segueix sense certesa de subrogació

Aquest dilluns s'ha dut a terme una nova concentració de protesta davant de l'Hospital del Baix Segura on s'ha reclamat a la concessionària del servei Eiffage el manteniment dels llocs de treball, la subrogació i el manteniment de l'antiguitat. Aquest mateix matí han tingut confirmació escrita de la pròrroga de la concessió fins a desembre, però la subrogació segueix pendent.

20/07/2020.
    Concentració del personal de manteniment davant l'Hospital Baix Segura

Concentració per la subrogació i contra l’incertesa

La situació actual és que, a 20 de juliol, la plantilla portava un mes treballant sense encara haver rebut cap comunicació oficial per part de l'empresa més enllà de la comunicació verbal sobre la pròrroga de la contracta. Aquest mateix matí l'empresa ha confirmat la pròrroga de la concessió fins al mes de desembre, però segueixen sense certesa respecte a la seua situació laboral.

Davant la situació d'incertesa en què es trobava la plantilla, CCOO va reclamar a Eiffage Energia especificacions per escrit de amb quins terminis s'ha realitzat la pròrroga, per què i amb quina duració.

Com que fins a aquest mateix matí encara no s'havia rebut cap comunicació, aquest dilluns 20 de juliol la plantilla estava convocada a mobilitzar-se i s'han concentrat de 12 a 12.30 hores davant l'hospital. Han exigit conéixer tots els detalls per a finalitzar amb la situació d'incertesa que viuen.

Des del sindicat afirmem que "encara que és una bona notícia que es confirme per escrit la pròrroga de la concessió a Eiffage Energia fins a desembre, CCOO continuarà barallant pel manteniment de l'ocupació, l'antiguitat i per la certesa de subrogació amb tots els drets adquirits, independentment de la contracta que realitze el servei".

Antecedents

En les mobilitzacions del passat mes de juny, CCOO exigíem que els 14 treballadors i treballadores del servei de manteniment de l'Hospital Baix Segura foren subrogats. A l'espera de la seua licitació, des de la companyia que manté el servei Eiffage Energia, seguim sense tindre novetats sobre la situació laboral de la plantilla, més enllà de les paraules de la companyia per les quals suposadament s'ha subrogat a la plantilla, afirmacions que no s'han traduït en cap document oficial que ratifique que seguiran en els seus llocs de treball.

Encara que els passats 5 i 12 de juny va haver mobilitzacions en diferents hospitals perquè la Conselleria incloguera la subrogació en el plec del nou servei, la plantilla d'aquest centre segueix sense saber-ne res. Encara que Eiffage va comunicar als treballadors que se'ls havia atorgat una pròrroga durant quatre mesos més, transcorregut el 12 de juny, quan finalitzava la contracta, van continuar anant als seus llocs de treball el dilluns següent, atés que la companyia no havia comunicat res de cap acomiadament.

Durant el mes de juliol s'han mantingut les mobilitzacions, inclosa la d'aquest dilluns dia 20.