Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

CCOO denuncia la falta de reforços de personal mèdic per a cobrir les urgències de l'Hospital Arnau

La Secció Sindical de CCOO del Departament de Salut Arnau-Llíria denuncia la difícil situació del personal d'urgències de l'Hospital Arnau de Vilanova, un dels serveis que més ha combatut la covid-19. La falta de professionals que substituïsca els facultatius i les facultatives els impedeix poder gaudir del descans durant els mesos d'estiu.

04/07/2020.
    CCOO denuncia la falta de reforços de personal mèdic.

El servei d'urgències és un dels que més ha lluitat per atendre la població, i que ha realitzat un sobreesforç durant els pitjors mesos de la pandèmia, però ara el seu esforç no pot veure's recompensant per falta de planificació i de professionals per a cobrir el seu descans.

Després d'aquesta situació d'estrés s'afigen ara altres condicions inassumibles, a més del dèficit estructural de plantilla, la falta de cobertura produeix una sobrecàrrega de treball sobre els professionals i les professionals que es queden cobrint aquest servei tan essencial. Es veuen obligats/ades a suplir els torns del personal que gaudeix de les seues vacances.

La demora en l'aprovació del Pla de vacances per part de la Conselleria de Sanitat és una de les causes d'aquesta situació que provocarà la realització d'un nombre de guàrdies excessives, que arriben a triplicar-se, i empitjoren les condicions laborals de les persones treballadores així com la qualitat assistencial oferida a la població.

CCOO exigeix a la Conselleria de Sanitat que redoble els esforços destinats a cobrir les necessitats a través de la contractació i redistribució homogènia dels reforços. En el cas que això no siga possible, és necessari que s'adopten prèvia negociació, mesures destinades a corregir els dèficits estructurals de les plantilles i un nou tipus de compensació en descansos addicionals i complements retributius.

Aquest sindicat creu necessari que es reconeguen la tasca i dedicació que els professionals de la sanitat pública realitzaran durant l'estiu per a mantindre la qualitat assistencial.