Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

CCOO PV trasllada als reis la realitat de precarietat laboral en la seua visita a Benidorm

“Les conseqüències de la pandèmia en l'economia i l'ocupació són i seran profundes al nostre territori, per la major afectació de sectors com el turisme, l'hostaleria o el comerç, per l'existència d'un teixit empresarial dominat per xicotetes i mitjanes empreses i per la precarietat laboral”, ha explicat en la seua intervenció Arturo León, que ha format part de la delegació que s'ha reunit aquest matí amb els reis.

03/07/2020.
    El secretari general de CCOO PV, Arturo León (tercer per l'esquerra)  ha format part de la delegació que s'ha reunit aquest matí amb els reis.

El secretari general de CCOO PV, Arturo León (tercer per l'esquerra) ha format part de la delegació que s'ha reunit aquest matí amb els reis.

El secretari general de CCOO PV ha incidit que “tenim salaris i pensions més baixes, entre un 23 % i un 27 % d'economia submergida i un risc alt de pobresa”. Per això ha apostat per situar el treball en el centre de la societat, una ocupació que ha de ser de qualitat. Per a això, és indispensable reforçar la negociació col·lectiva i combatre els fenòmens que caracteritzen la precarietat laboral, com ara l'economia submergida, la temporalitat abusiva, la subcontractació o la sinistralitat, entre d’altres.

També ha advocat per reforçar el sistema de protecció social i els serveis públics, perquè són l'instrument que empara i dona cobertura a les persones en situacions de major vulnerabilitat. En aqueix sentit, i per poder finançar-los, “és necessària una fiscalitat més progressiva i suficient i anar recorrent la distància impositiva entre Espanya i la mitjana de la UE”. També la revisió del sistema de finançament per a situar els ingressos del País Valencià en la mitjana de les comunitats autònomes. “No és justa la falta d'equitat en la distribució dels recursos, entre la ciutadania d'un mateix Estat i, per tant, instem que es corregisca”, ha asseverat León.

El secretari general de CCOO PV ha valorat la convocatòria, perquè “no són habituals les oportunitats que els sindicats tenim de traslladar al cap de l'Estat la nostra visió de la conjuntura econòmica i social. Aprofitem doncs la crisi com una oportunitat per a enrobustir alhora el sistema productiu i el nostre model social. Situem el valor del treball i la dignitat de les persones, com a element central i de cohesió de la societat. Apostem per la ciència i el coneixement. Impulsem una manera de produir respectuosa amb el medi ambient. Eixim junts i juntes d'aquesta crisi”.