Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

CCOO PV participa en la primera reunió de la Mesa de Diàleg Social Verd

Per a la central sindical, els reptes als quals ens enfrontem davant la situació d'emergència climàtica requereixen fer passos a una velocitat major i amb un marc regulador estable. CCOO PV considera necessària la tramitació de la Llei de canvi climàtic i transició ecològica, tan autonòmica com estatal.

11/06/2020.
    Mesa del Diàleg Social Verd

Avui s'ha celebrat la primera reunió de la Mesa del Diàleg Social Verd per a la reconstrucció per la via de la transició ecològica i sostenibilitat ambiental. Un òrgan de participació que té com a objectiu impulsar el canvi de model econòmic i social, el model de mobilitat, eliminar la pobresa energètica i garantir el subministrament d'una energia assequible per a famílies i empreses, així com protegir el territori i la sobirania alimentària. I tot això des de la posició sindical de garantir un treball decent.

La Mesa ha sigut presidida pel vicepresident segon del Consell i conseller d'Habitatge i Arquitectura bioclimàtica Rubén Martínez Dalmau; i amb l'assistència del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafael Climent; la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà; la directora general de Coordinació del Diàleg Social, Zulima Pérez; el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España juntament amb la directora general de Coordinació del Diàleg Social per a la Mesa Verda, Adoración Guamán.

Per part de CCOO PV han assistit el secretari general, Arturo León; el secretari d'Acció Sindical, Salut Laboral i Medi Ambient, Daniel Patiño i la secretària de Política Electoral, Afiliació i Serveis, Mila Cano. En la Mesa també han participat la patronal autonòmica CEV i UGT PV.

Per a CCOO PV, els reptes als quals en enfrontem com a societat i territori en una situació d'emergència climàtica requereixen fer passos a una velocitat major i amb un marc regulador estable. Per això, el sindicat considera necessària la tramitació de la Llei de canvi climàtic i transició ecològica, tan autonòmica com estatal, així com l'Estratègia valenciana de canvi climàtic i el Pla valencià i estatal d'energia i clima.

La central sindical considera que no hi ha marxa enrere per a construir unes ciutats i un model productiu més resilient, tal com ha posat de manifest la crisi sanitària. Un procés on han de participar els treballadors i les treballadores, perquè siga una transició justa en la qual ningú quede enrere.

En la reunió s'ha ressaltat el paper fonamental del diàleg social, com a espai per a arribar a acords que repercutisquen en l'interés general, que no deixen ningú enrere. Els reptes assenyalats, als quals s'ha de donar resposta, són el finançament, la transició justa, les infraestructures, el corredor mediterrani, el desenvolupament ferroviari, la digitalització, el canvi climàtic, la descarbonització i les energies renovables, la industrialització, l'ocupació de qualitat, la formació i l'agilitació dels processos administratius. S'ha presentat la documentació amb els reptes i línies d'actuació, que hauran de concretar-se en els diferents grups de treball.