Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

CCOO PV planteja reforçar el model social i transformar el sistema productiu per eixir de la crisi

El secretari general de CCOO PV, Arturo León, creu necessari corregir les febleses del model social, que requereix de més recursos per a protegir a les persones eficaçment, i del sistema productiu que s'ha d'orientar cap a la innovació, el coneixement científic, la digitalització i la transició energètica i ecològica. CCOO PV defensa el suport al sector industrial, una nova fiscalitat més progressiva i situar el valor del treball, la dignitat de les persones i les cures com a elements centrals de la societat.

01/06/2020.
    Intervenció d'Arturo León en les Corts.

El secretari general de CCOO PV, Arturo León, ha intervingut hui en la Comissió per a la Reconstrucció Social, Econòmica i Sanitària que ha tingut lloc en les Corts Valencianes. León ha instat a corregir les febleses del nostre model social i productiu, entre les quals es troben els treballs amb escàs reconeixement social (que s'han mostrat indispensables durant aquesta crisi), per la qual cosa ha fet una aposta decidida per estimular la creació d'ocupació de qualitat.

León s'ha referit a les febleses del teixit productiu valencià, que es caracteritza per un alt percentatge d'unitats productives de grandària xicoteta, dependència de companyies transnacionals i escassa capitalització. Una economia condicionada per un gran pes del sector serveis, una reduïda base de sectors tecnològicament avançats, una insuficient dimensió industrial, baixa inversió i productivitat, amb un sector públic afeblit com a conseqüència d'una dècada de retallades, com a fórmula per a l'eixida de la crisi de 2008.

En aquest sentit, León ha advocat per un “suport polític i pressupostari del sector industrial, un sector que genera major valor afegit i, per tant, ocupació més estable i millors salaris” i una aposta decidida per la digitalització, la innovació i la producció neta. El secretari general de CCOO PV ha destacat també la necessitat de renovar la nostra producció, apostant per la sanitat i la biotecnologia, amb nous dispositius mèdics i equipaments sanitaris. A més, ha assenyalat la renovació tèrmica d'edificis, les energies renovables, les xarxes elèctriques intel•ligents, la qualitat de l'aigua i la gestió de l'escassetat.

Una nova fiscalitat

Per a CCOO PV, cobra una importància transcendental el sistema de protecció social i els serveis públics, així com la seua gestió directa per les administracions, “perquè són la ferramenta que empara i dona cobertura a les necessitats més bàsiques de les persones”. Per a sostindre-ho, León ha defensat una nova fiscalitat més progressiva i suficient, que els finance d'una manera adequada, i el repte de recórrer la distància impositiva entre Espanya i la mitjana de la UE, “un repte al qual no ha de ser aliena l'administració valenciana”.

Per a la reactivació de l'economia i de l'ocupació és fonamental comptar amb el suport i la solidaritat de l'Estat i de la Unió Europea a curt termini, “i tindre present com a reivindicació la revisió del sistema de finançament que situe els ingressos de la nostra comunitat en la mitjana de les autonomies”.

D'altra banda, Arturo Léon també ha destacat la fortalesa de les nostres institucions, serveis públics, la capacitat d'emprendre, el dinamisme de les empreses i el talent. “Tenim l'oportunitat d'aprofitar aquesta crisi per a enrobustir alhora el sistema productiu i el nostre model social, situant el valor del treball, la dignitat de les persones i les cures com a elements centrals”.

El secretari general de CCOO PV ha recordat que la nostra autonomia disposa de salaris i pensions més baixes que la mitjana del país i un percentatge d'economia submergida estimat entorn del 23%. Per això, comptem amb un alt risc de pobresa, com posa de manifest la taxa AROPE, amb comarques (el Baix Segura, Baix Vinalopó i les dues Marines) que se situen per damunt del 30%, els sectors preponderants del qual són l'hostaleria i el calçat.