Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

S'aprova l'ingrés mínim vital per a protegir les persones més vulnerables

El secretari general de CCOO PV, Arturo León, afirma que “el mínim vital és un pas positiu perquè dona cobertura a centenars de milers de persones i famílies que no disposen de cap ingrés, en un escenari de crisi profunda”. No obstant això, el sindicat considera que aquesta prestació no cobreix totes les necessitats existents i que és necessari ampliar la cobertura i la intensitat de les prestacions per atur.

29/05/2020.
    Oficina del Servef

Atés el consens que hi ha amb la majoria de forces parlamentàries, segons el parer de CCOO, s'hauria de tramitar en el Congrés la Iniciativa legislativa popular que va ser avalada amb 700.000 signatures. En definitiva, és un pas important que respon a una reclamació sindical històrica, la seua posada en marxa és immediata i completa un dels buits de cobertura de la xarxa de protecció social al nostre país. En l'àmbit autonòmic, és necessari resoldre de manera àgil l'articulació d'aquest ingrés amb la renda valenciana d'inclusió.

Una renda que reforça l'estat de benestar i que és una fita social en la lluita contra la pobresa, amb una prestació que perdurarà mentre persistisca la situació de vulnerabilitat familiar i que ha de possibilitar que, els qui accedisquen a aquesta, a través de mesures de foment de l'ocupació, puguen finalment ingressar de nou en el mercat de treball, o en el seu cas, d'inserció social.

Arturo León ha assegurat que “precisament on hi ha prestacions d'ingressos mínims ben regulades les persones tenen major facilitat per a accedir a l'ocupació, perquè és un suport eficaç per a eixir d'una situació de desigualtat absoluta. El mer fet de no tindre cap ingrés és un obstacle enorme per a poder incorporar-se al mercat de treball, i disposar d'un mínim vital augmenta la capacitat d'inserció sociolaboral”.

Sobre els riscos virtuals de desmotivació León conclou que “amb 400 euros no es viu, ningú es quedarà a casa perquè no dona ni per a pagar el lloguer, sí potser per a menjar espaguetis 30 dies al mes”.

Una vegada aprovat el Reial decret en el Consell de Ministres, caldrà estudiar el desenvolupament, els diferents condicionants en cada unitat familiar tenint en compte que hi ha una forqueta entre 400 € que és el sòl i 1.015 què és el màxim de la prestació.

En definitiva, CCOO PV considera que l'ingrés mínim vital és una mesura positiva que es diferencia clarament de les que van adoptar en l'eixida de crisi de l'any 2008, i que va en la línia de protegir les persones, intentar no abandonar a ningú pel camí, i compatibilitzar-lo amb la reactivació econòmica i de l'ocupació.