Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

CCOO PV planteja propostes per a l’acord de reconstrucció ‘Alcem-nos’

El sindicat va participar aquest dilluns en la reunió de la Mesa de Diàleg Social, per a l'inici de la negociació d'un pacte per a recuperar l'economia i l'ocupació. Es va establir l'estructura de treball i un calendari urgent, que conclourà abans del mes de juliol. L’Acord estarà centrat a superar la crisi causada per la pandèmia de la COVID-19, amb dos objectius fonamentals: la recuperació econòmica i la creació d'ocupació.

26/05/2020.
    Reunió de la Mesa de Diàleg Social

El president de la Generalitat, Ximo Puig, va valorar el diàleg social, “una eina fonamental per a definir les bases de la recuperació, imprescindible per a continuar avançant en un gran acord”. Puig va assegurar que amb 'Alcem-nos’ "comença un full de ruta comú amb organitzacions empresarials i sindicals i amb la societat civil per a arribar junts a la recuperació”.

El secretari general de CCOO PV, Arturo León, va presentar una proposta d'estructuració, de continguts, i de calendari de reunions per a l'inici de la negociació d'un acord “que permeta reforçar el sistema social i reactivar l'economia del País Valencià”.

El sindicat ha elaborat una bateria de propostes que abasten els àmbits de la sanitat, l'educació, els serveis socials, la fiscalitat, la innovació tecnològica, la producció neta i respecte al medi ambient, la conciliació i accions concretes en l'àmbit dels sectors productius, amb la finalitat de reactivar l'economia i l'ocupació autonòmics.

La reunió ha tingut com a primer punt la presentació de l'Informe "La superació de la crisi de la COVID-19 ala Comunitat Valenciana" a càrrec de Francisco Pérez i Joaquín Maudos, de l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (IVIE).

En l'exposició de l'Informe s'ha fet un diagnòstic de la situació com a conseqüència de la pandèmia i s'han proposat mesures per a recompondre la situació econòmica de la Comunitat Valenciana.

En el segon i últim punt s'ha presentat la proposta d'estructura de la negociació, del cronograma i de les línies generals de l'Acord per a la Recuperació de la Comunitat Valenciana.

El procés de negociació es durà a terme al més alt nivell del Consell tenint com a màxim responsable al president de la Generalitat.

La Vicepresidenta Mónica Oltra dirigirà la Mesa de Recuperació Social en la qual almenys es constituiran un grup de treball de sanitat, d’educació, de polítiques públiques, i d’habitatge, al capdavant de cadascun dels quals estarà el titular de la conselleria competent.

Una Mesa d'Economia presidida pel conseller d'Economia i la participació del conseller d'Hisenda i la Consellera de Participació, Transparència i Responsabilitat Social, amb dos grups de treball que seran sobre transparència i responsabilitat social i el de treball i reactivació econòmica.

La tercera serà la Mesa de Polítiques Públiques, dirigida pel conseller d'Hisenda. Amb tres grups de treball: Justícia, Interior i Administracions Públiques (consellera Gabriela Bravo), Innovació (consellera d'Universitats, Ciència i Societat Digital i grup d'Hisenda, Fons Europeus i Fiscalitat amb el conseller d'Hisenda al capdavant.

La quarta i última mesa és la Mesa Verda, dirigida pel vicepresident Segon, Martínez Dalmau i que s'estructurarà en tres grups, Polítiques Verdes amb el mateix Martínez Dalmau al capdavant, Infraestructures i Mobilitat (amb el conseller Arcadi España, i el grup d'Agricultura amb la consellera Mireia Mollà.

El procés tindrà continuïtat el 28 de maig amb la reunió de la Comissió Tècnica, posteriorment reunions de les meses i grups de treball que hauran de culminar el 22 de juliol amb la convocatòria del Ple de la Mesa del Diàleg Social per a ratificar l'acord social per la recuperació de la Comunitat Valenciana i presentar-lo davant l'opinió pública.

La Mesa de Diàleg Social s'ha marcat un itinerari de treball que conclourà abans que finalitze el mes de juliol.

Calendari de treball

El cronograma dels treballs que han arrancat aquest dilluns, amb la reunió de la Mesa de Diàleg Social, continuarà el dia 28 amb la reunió de la Comissió Tècnica de la Mesa de Diàleg Social, on es definiran les principals línies de treball, a la qual seguiran, entre el 29 de maig i el 12 de juny, les reunions de les meses sectorials.

Entre el 15 i el 19 de juny es constituiran els diferents grups de treball, que desenvoluparan la seua activitat fins al 3 de juliol. Entre el 6 i el 17 de juliol seran les meses sectorials les que es reunisquen per abordar les propostes que s'emportaran a la Comissió Tècnica de la Mesa de Diàleg Social, que serà l'encarregada d'elevar les conclusions al ple de la Mesa de Diàleg Social per a la seua reunió del 22 de juliol.

Integrants

La reunió de la Mesa de Diàleg Social, presidida per Ximo Puig, va comptar amb l'assistència de la vicepresidenta i consellera d'Igualtat, Mónica Oltra; el vicepresident segon i conseller d'Habitatge, Rubén Martínez Dalmau; la directora general de Coordinació del Diàleg Social, Zulima Pérez; el president de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana, Salvador Navarro, i els secretaris generals de CCOO PV, Arturo León, i d'UGT-PV, Ismael Sáez, a més dels directors d'Investigació de l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques, Francisco Pérez i Joaquín Maudos.

Telemàticament, hi van participar també el conseller d'Hisenda, Vicent Soler, i el conseller d'Economia, Rafael Climent, juntament amb la resta de representants empresarials i sindicals que conformen la Mesa de Diàleg Social.

D'acord amb l'estructura establida en aquest full de ruta per la recuperació econòmica de la Comunitat Valenciana, hi haurà una implicació de tots els consellers i les conselleres en les meses de treball que s'encarregaran de definir les actuacions per a la reconstrucció. La Mesa de Diàleg està conformada per les meses sectorials de Recuperació Social, que presideix Mónica Oltra; Economia, dirigida per Rafael Climent; Polítiques Públiques, presidida per Vicent Soler; i Polítiques Verdes, que dirigeix Martínez Dalmau.

El sindicat estarà representat en les meses establertes amb dues persones participants.