Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

La Conselleria de Sanitat afronta amb pegats el dèficit de personal en els serveis d'urgències

• Elabora mesures improvisades i unilaterals que no donen solució als problemes de fons d'aquests serveis.

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO PV afirma que Sanitat ha tornat a actuar de manera unilateral en l'aplicació de mesures que, per portar implícites modificacions de les condicions de treball, han de ser negociades prèviament en la Mesa Sectorial, en la qual els agents socials han d'expressar la seua opinió i plantejar propostes alternatives, si així ho estimen convenient.

26/05/2020.
La Fe

CCOO denuncia que en aquest cas no s'ha consultat amb els agents socials, i com hem dit anteriorment, no és la primera vegada que la Conselleria ens sorprén amb aquesta mena d'actuacions de les quals ens assabentem de manera indirecta.

En aquesta ocasió ens referim a una sèrie de mesures improvisades, emmarcades en l'alerta sanitària, i per les quals s'obri la possibilitat de modificar voluntàriament 206 contractes d'atenció continuada (guàrdies) dels serveis d'urgències per un altre de ‘cúmul de tasques’ durant un període limitat de 6 a 18 mesos en què es tornaria a la situació contractual actual, i abocar amb això al personal a una situació d'inseguretat jurídica.

És a dir, un pegat que representa canviar una situació laboral precària per una altra, sense garantir la consolidació d'aquests llocs en places de plantilla estructural. A més, aquesta mesura de cap manera solucionarà ni la precarietat dels llocs de treball, ni el dèficit crònic de recursos que des de fa anys pateixen aquests serveis hospitalaris.

La situació deficitària dels serveis d'urgència no està per a pegats i necessita de mesures que de manera contundent i planificada aborden el problema, cal reconvertir directament aquests contractes en llocs de plantilla i, en funció de les necessitats, s’han de crear de manera planificada els que hi feren falta.

En aquest sentit, aquest sindicat recorda que la precarietat en forma de contractes de guàrdies i cúmul de tasques està molt estesa, tant en atenció primària com especialitzada i, com ha denunciat CCOO en repetides ocasions, és necessari, per la dignitat dels professionals i de les professionals i de la mateixa eficiència del sistema, posar-li fi d'una vegada.

CCOO, no consentirà que amb l'excusa de la situació d'alerta sanitària es menystinga el dret a la negociació en aquelles qüestions que, com la que denunciem, afecten les condicions de treball del personal sanitari i menys quan les solucions adoptades representen un pegat destinat a una rentada de cara més que una solució seriosa i efectiva a la situació greu dels serveis d'urgència i de la resta del sistema sanitari valencià.