Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Per un món lliure d’LGTBIfòbia!

L'Alacantí-les Marines CCOOPV commemora el dia 17 de maig, Dia Internacional contra l’LGTBIfòbia. Instem als poders públics a actuar de manera efectiva i contundent per garantir la diversitat i acabar d'arrel amb les discriminacions i violències.

15/05/2020.
    Seu CCOO Benidorm maig 2020

El dia 17 de maig és un dia clau per continuar visibilitzant la diversitat sexual i afectiva de les persones, commemorant la consecució d'eliminació de l'homosexualitat del llistat de malalties mentals i psicosexuals de l'OMS i del DSM-V de l'Associació Americana de Psiquiatria. Una eliminació que va ser gràcies a les lluites i reivindicacions de les persones, del col·lectiu de persones lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals… i amb la qual mai podem baixar la guàrdia.

Per a CCOO, és objectiu prioritari la defensa dels drets laborals, socials, polítics, educatius… del col·lectiu LGTBI, de totes les persones que mostren de la manera més diversa la seua orientació sexual i afectiva i les seues expressions. És objectiu prioritari posar tots els recursos en marxa i utilitzar totes les nostres eines, destacant la negociació col·lectiva, per a garantir el respecte a la diversitat, a la seua visibilitat i la seua expressió, i eliminar qualsevol tipus de discriminació.

El 17 de maig és un dia de reivindicació, en els nostres entorns més pròxims i en l’àmbit internacional. En el nostre ordenament jurídic es garanteix la no discriminació per orientació sexual i/o afectiva, però la realitat ens continua mostrant escenaris d'assetjaments, d’humiliacions, de discriminacions, de violència… Ho veiem cada dia, als carrers, als centres de treball, als centres educatius… És imprescindible actuar sota el principi de tolerància 0 i promoure, des de totes les administracions, entitats, agents socials, polítics i educatius… la utilització de mecanismes que ja tenim com ara els protocols d'assetjament per motius d'orientació sexual i expressió de gènere en els centres de treball, la sensibilització, la formació a tots els col·lectius professionals… i per descomptat, l'adopció de les mesures disciplinàries contundents en els casos de qualsevol tipus de violència.

Des de la Unió Intecomarcal l'Alacantí-les Marines de CCOO PV, instem als poders públics a actuar de manera efectiva i contundent per garantir la diversitat i acabar d'arrel amb les discriminacions i violències.