Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

#JoSocPrimerDeMaig: la ciutadania reivindica el valor del treball des de les xarxes socials, balcons i finestres

La ciutadania ha omplit les xarxes socials de suport a les reivindicacions del Primer de Maig des de les seues cases, amb l’homenatge a les persones treballadores dels serveis essencials i en defensa dels serveis públics. Per al secretari general de CCOO PV, Arturo León, aquesta crisi no ens ha d’allunyar de lluitar per un altre model social i econòmic “amb treballs més estables i millor remunerats”.

01/05/2020.
    Persones treballadores donen suport al Primer de Maig des de les seues cases.

La ciutadania del País Valencià ha donat un ampli suport al Primer de Maig, Dia Internacional del Treball, una jornada que, per primera vegada, s’ha celebrat des de les cases pel confinament motivat per la pandèmia de la COVID-19. Les xarxes socials s’han omplit de missatges d’homenatge i de revindicació del valor insubstituïble del treball i del paper central de milions de treballadors i treballadores en aquesta situació difícil que estem vivint.

Amb l’etiqueta #JoSocPrimerDeMaig, la ciutadania ha eixit a balcons i finestres per participar en la cibermanifestació convocada per CCOO PV, amb fotos i vídeos de suport difosos a través de les xarxes socials, per reclamar un treball decent i serveis públics de qualitat.

Però aquesta crisi de la COVID-19 no ens ha d'allunyar del que és necessari: un altre model social i econòmic, “amb treballs més estables i més ben remunerats”. Així ho ha destacat el secretari general de CCOO PV, Arturo León, en la seua intervenció prèvia a la manifestació a través de la web de CCOO PV i del nostre canal de Youtube. León ha assenyalat que per reprendre l'activitat farà falta temps per poder establir les mesures de protecció dels treballadors i de les treballadores, i diners per poder recompondre el teixit productiu, l'economia i l'ocupació.

“Si alguna cosa ha posat de manifest aquesta crisi és la importància i el valor del treball, especialment de les professions que no han tingut el reconeixement necessari de la societat. També s'ha posat de manifest la importància del que és col·lectiu davant de l'individual, de la solidaritat davant de l'egoisme, de la potencialitat de l'ésser humà quan actua de manera unida”, ha afirmat el secretari general de CCOO PV.

En aquest sentit, León ha valorat el sistema de protecció social i de serveis públics i ha defensat un reforç de l'estat del benestar: “On ha estat la sanitat privada? Què passaria si no tinguérem estat social? És fonamental reforçar l'Estat i que hi haja una nova fiscalitat, que el faça més fort i que potencie els seus serveis”, ha assenyalat el dirigent sindical, que ha apuntat a un canvi profund en la sanitat pública, amb més serveis i plantilla, així com un reforç de la xarxa pública d'atenció a la dependència.

Aquesta crisi se superarà, però, per a CCOO PV, és necessari un pacte polític i social, i un suport d'inversió per part de la UE, per a reactivar l'ocupació i l'economia. “Aquesta pandèmia significarà un abans i un després en la nostra manera de viure i de treballar. CCOO, com a sindicat, estarà compromés amb l'atenció de les persones i amb el control de les condicions de treball”, ha assenyalat el secretari general.

Arturo León ha conclòs rendint un homenatge a aquelles persones que han mort com a conseqüència del coronavirus, però també a les persones majors, que han patit una dictadura cruel i les misèries de la fam. “Amb el seu exemple i la seua lluita han sigut capaces de portar-nos la democràcia, els drets i les llibertats que encara avui gaudim. Visca el Primer de Maig”.

Concerts virtuals i homenatges ciutadans

Amb el lema ‘Treball i serveis públics. Un altre model social i econòmic és possible’, el sindicat ha preparat un programa d’actes per a commemorar aquesta jornada. Al migdia, CCOO ha organitzat un acte d’homenatge als treballadors i a les treballadores dels sectors essencials, en l’àmbit estatal, en el qual ha intervingut el secretari general, Unai Sordo.

A les 17.00 h està previst un concert virtual solidari, retransmés a través de www.youtube.com/user/ccoo, i a partir de les 20.05 h, després de l’aplaudiment ciutadà, la jornada reivindicativa finalitzarà amb un concert solidari internacional.