Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

CCOO PV defén enfortir l’estat del benestar davant la destrucció d’ocupació provocada per la crisi sanitària

Davant el gran increment de l'atur registrat a Comarques Centrals, CCOO insisteix a continuar avançant en la protecció de totes les persones que s'han quedat sense ocupació perquè ningú es quede arrere. El sindicat reclama un reforç en el Servei Públic d'Ocupació.

07/04/2020.
    L'atur del mes de març a les Comarques Centrals va pujar en més de 1196 persones.

L'atur del mes de març a la comarca va augmentar en més de 1196 persones, la qual cosa representa un 10.14 % respecte al mes anterior en el conjunt de les comarques de l'Alcoià i el Comtat. Es tracta del major increment de persones en atur de la història, que situa la xifra total en 11.785 persones aturades al mes de març, i és el sector serveis el que major nombre de persones aturades registra, amb 649 persones seguit d'indústria, amb 372 persones i construcció amb 160.

L'Alcoià se situa amb 9647 persones aturades en total, de les quals el 57.34 % està situat a Alcoi, amb 5532 persones aturades, són 490 noves respecte al mes de febrer. Alcoi està seguit d'Ibi, que té 2.147 aturats i aturades, 328 més, Castalla amb 838 s'incrementa en 102, i Onil amb 639, la qual cosa representa 83 més. D'aquesta manera veiem que és el sector serveis el que major nombre de persones aturades registra, amb 563 persones seguit d'indústria 336 i construcció amb 130.

Al Comtat, la xifra d'aturats se situa en 2138. El municipi que més persones aturades registra és Cocentaina, amb 1007, seguit de Muro d'Alcoi amb 704, en el cas de la primera incrementa respecte al mes anterior en 65 noves persones aturades i en el cas de Muro amb 67. I per sectors, el sector serveis s'incrementa en 86 noves persones aturades, 38 en indústria, i 30 en construcció.

Aquestes dades reflecteixen la finalització dels contractes i acomiadaments produïts amb anterioritat a les mesures que s'han anat materialitzant en matèria de ERTO i reduccions de jornada, com a mesures temporals i excepcionals per a paralitzar la destrucció d'ocupació massiva.

Per a CCOO PV és de vital importància que totes les persones treballadores que s'han quedat sense ocupació per acomiadament o han sigut afectades per un ERTO estiguen protegides.

En una segona fase, quan acabe la crisi sanitària i econòmica, és important que hi haja un compromís polític i social per a la recuperació de l'ocupació i perquè hi haja la menor destrucció de teixit empresarial possible

El sindicat està treballant en el marc del diàleg social, tant amb el Govern central com amb el Consell per a establir mesures amb l'objectiu de no deixar a ningú arrere. Apostem de manera decidida per preservar i millorar el nostre estat de benestar “amb ocupació decent en sanitat, dependència, serveis socials, educació i serveis públics”.