Comisiones Obreras del País Valenciano | 24 abril 2024.

Proves diagnòstiques del COVID19 i EPI: també per a les plantilles d'altres sectors no sanitaris

CCOO de Construcció i Serveis PV fa una crida pels treballadors i per les treballadores de primera línia dels sectors de: neteja viària i recollida de residus sòlids urbans, jardineria, serveis funeraris, seguretat privada i neteja d'edificis i locals que presten el seu serveis en centres de treball amb alta concurrència de persones o qualsevol altre centre vinculat a la desinfecció o vigilància del COVID-19.

07/04/2020.
    Neteja d'edificis i locals.

Després d'haver tingut coneixement que a algunes comunitats autònomes i a molts ajuntaments, s'estan realitzant o estan previstos realitzar-se, proves diagnòstiques de COVID-19 a les treballadores o als treballadors que presten serveis essencials o amb explícit risc d'exposició.

CCOO de Construcció i Serveis s’ha adreçat a la Conselleria de Sanitat, ajuntaments de les nostres comarques, direcció d'empreses de diversos sectors per a sol·licitar la inclusió com a col·lectiu de risc a, entre altres, les treballadores i els treballadors, dels sectors de: neteja viària i recollida de residus sòlids urbans, jardineria, serveis funeraris, seguretat privada i neteja d'edificis i locals que presten el seu serveis en centres de treball amb alta concurrència de persones com poden ser hospitals, centres de salut, supermercats, bancs, etc. o qualsevol altre centre vinculat a la desinfecció o vigilància del COVID-19.

CCOO fa una crida perquè es procedisca a realitzar-los les proves diagnòstiques del COVID-19 amb l'objectiu de protegir al màxim aquests col·lectius amb treballs de risc i essencials per a la seguretat o la salut pública i pel risc clar i evident, ja que estan treballant en primera línia i recorda que han d'estar prou proveïts dels equips de protecció individual (EPI).

Segons l'OMS, el 80 % de les pacients infectades i dels pacients infectats són asimptomàtics per la qual cosa és fonamental protegir els treballadors i les treballadores, tant per evitar l'exposició i el contagi com perquè no es produïsca la propagació del virus a la resta de la societat, per la qual cosa la realització d'aquestes proves és fonamental i encara més la protecció dels treballadors i de les treballadores.