Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

El País Valencià es tiny de violeta per la igualtat

Manifestacions massives per la igualtat i pels drets de les dones van recórrer ahir les principals localitats del País Valencià. Un clam violeta contra les violències masclistes i perquè les discriminacions no hi tinguen cabuda. CCOO PV, que va participar activament en totes les mobilitzacions del 8M, va visibilitzar el seu compromís amb una societat més inclusiva i més igualitària.

09/03/2020.
    Manifestació a València.

Una jornada reivindicativa al carrer en defensa dels drets de les dones, amb milers de persones de totes les edats i els orígens, amb gran presència de joves, una tendència que s’observa en els darrers anys. Les principals localitats del País Valencià van acollir ahir manifestacions massives, per la igualtat i contra totes les violències masclistes. Alacant, Alcoi, Castelló, Elda, Elx, Oriola, València i Xàtiva van omplir els carrers d’una marea violeta per celebrar el 8 de març, Dia Internacional de les Dones; unes mobilitzacions en les quals CCOO PV va participar activament.

Amb el lema ‘Vives, lliures, unides per la igualtat’, CCOO PV va visibilitzar a la marxa de València el seu compromís amb els drets de les dones en tots els àmbits. El sindicat recorda que, malgrat els avanços en matèria d’igualtat, encara queda molt per fer, atés que la precarietat continua tenint rostre de dona. Així ho mostren, entre d’altres, les pitjors taxes d’atur, d’activitat i ocupació, la bretxa salarial o la de pensions.

Ni un pas enrere

La secretària de la Dona, Polítiques LGTBI i Institucional, Cloti Iborra, va assenyalar que vivim un moment històric esperançador amb els avanços del feminisme, però alhora perillós, amb el ressorgiment de l’extrema dreta que nega la violència masclista i és virulenta amb aquest moviment. “No consentirem cap retrocés en drets, no consentirem cap retrocés en les llibertats de les dones”.