Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

CCOO PV organitza una assemblea de delegats i delegades a Xiva

• Llar de Persones Jubilades (Sant Joan Baptista, s/n).

En la trobada s'abordaran els reptes sindicals en el nou context polític i s'explicaran les reivindicacions amb vista al 8 de març, Dia Internacional de les Dones. En l’assemblea intervindran Cloti Iborra, secretària de la Dona de CCOO PV; Fernando Lezcano, secretari d'Organització de CCOO estatal i Arturo Léon, secretari general de CCOO PV.

25/02/2020.
Asamblea en Chiva.

La localitat valenciana de Xiva acollirà el pròxim dia 3 de març una assemblea de delegats i delegades sindicals de CCOO a la comarca. Una trobada que s'emmarca en la proximitat del 8 de març, amb totes les reivindicacions que això representa per a atallar la desigualtat que pateixen les dones, però que també abordarà els reptes sindicals davant la nova etapa política.

La secretària de la Dona, Polítiques LGTBI i Institucional, Cloti Iborra, explicarà la discriminació que pateixen les dones en tots els àmbits i presentarà dades de l'Informe sobre la situació sociolaboral de les dones al País Valencià, elaborat pel Gabinet Tècnic de CCOO PV. Iborra plantejarà en quin punt estan les reivindicacions sindicals per a aconseguir la igualtat, a més d'alertar dels perills del discurs negacionista i virulent cap al moviment feminista.

El secretari d'Organització de CCOO, Fernando Lezcano farà un repàs dels reptes sindicals en aquest nou context polític, una etapa en la qual el nou Govern ha proposat mesures raonables, encara que la situació és incerta per la fragmentació parlamentària. CCOO valora que per a la derogació de la reforma laboral s'ha fet un primer pas, amb l'anul·lació de l'acomiadament per emmalaltir, però cal fer molts més passos. CCOO també exigeix a l'Executiu derogar la reforma de pensions i incrementar els ingressos del sistema.

El secretari general de CCOO PV, Arturo León, farà balanç del diàleg social valencià, que avança amb lentitud perquè només s'han iniciat els treballs en la Mesa de Recuperació Social i en la d'Emergència Climàtica. Després de la denúncia pública, s'han convocat les d'Economia i Polítiques Públiques. El sindicat explicarà la creació de l'Observatori del Treball Decent, un instrument de caràcter tripartit per a monitorar el treball indecent i formular propostes per a combatre'l. León manifestarà la seua preocupació per l'estancament del desenvolupament reglamentari de la Llei de foment de la responsabilitat social, referent a les clàusules laborals, per la qual cosa reclamarà la seua negociació en l'àmbit del diàleg social sense més demores.