Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

CCOO recorda a À Punt que l’externalització encareix i empitjora el servei públic

Davant les informacions publicades en diferents mitjans de comunicació sobre el futur de la plantilla d’À Punt, CCOO exigeix que el nombre de personal tècnic complisca amb la llei, que obliga que el servei de notícies de la Corporació Valenciana de Mitjans de Difusió (de què forma part el personal tècnic d'À Punt) no siga mai externalitzat.

20/02/2020.
    Servei de continuïtat d'À Punt.

Des de la mateixa creació d'À Punt, la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV va observar una gran descompensació en el nombre de treballadors i treballadores de diferents categories. Els professionals i les professionals de perfil més tècnic, que fan possible que la televisió isca a l'aire dia rere dia, només van representar un 18 % de la plantilla, cosa que sempre ha provocat grans problemes per a completar els torns mínims de treball.

La solució que CCOO sempre ha plantejat és un augment d'aqueix personal tècnic, de manera que siga prou per a desenvolupar les tasques mínimes que una televisió requereix. A més, el nostre sindicat exigeix que l'augment de personal complisca amb la llei, que obliga que el servei de notícies de la Corporació Valenciana de Mitjans de Difusió (de què forma part el personal tècnic d'À punt) no siga mai externalitzat.

L'externalització no és mai més barata, com mostren els grans estalvis que, segons el Govern del Botànic, s'estan produint amb la reversió dels hospitals i serveis sanitaris privatitzats. Aleshores, una externalització de serveis només podria explicar-se amb un interés per encarir el servei públic, cosa que va en contra de tots els ciutadans i les ciutadanes de la Comunitat Valenciana.

CCOO recorda que el Govern té l'obligació de complir amb l'Estatut dels treballadors i informar de qualsevol canvi en l'ocupació. Un Govern que es diu d'esquerres, no pot mai jugar amb els treballadors i les treballadores del sector públic.

Esperem que la nova direcció, que prendrà possessió del càrrec pel març, explique tan aviat com puga al Comité d'Empresa els seus plans per a solucionar els problemes estructurals de la plantilla.