Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Assemblea del sector tauleller a Castelló

Més de 150 delegats i delegades de CCOO en el sector del taulell es van reunir per conéixer la situació actual del Conveni col·lectiu, tractar temes de salut laboral i instar la patronal a establir coeficients reductors per a l'edat de jubilació per al sector.

17/02/2020.
    Moment de l'Assemblea

El 14 de febrer es realitzava una Assemblea per a delegats i delegades del sector del taulell en CCOO PV de Castelló, presidida per Josep Albors Ferrandis, secretari general de CCOO de Construcció i Serveis PV i en la qual van intervindre Jordi Riera Antonino, Vicente Nebot Edo, Hilario Forcada Codes, José Manuel Pérez i Isabel Medina Lozano, secretària general del Sindicat Intercomarcal (SI) de Comarques del Nord de la Federació.

Jordi Riera, responsable d'Acció Sindical en el SI abordó el canvi substancial produït en el sector, amb un augment al 33 % el capital a mans de fons d'inversió. Cosa que es tradueix en nous reptes sindicals quant a la negociació col·lectiva, a més de sobre el fitxatge de control horari.

En matèria de salut laboral es va informar a l’Assemblea sobre les novetats respecte a la sílice, en augmentar els valors límits establits per la Directiva europea i a la qual cosa CCOO mostra el seu total desacord. Respecte a la vida laboral, CCOO de Construcció i Serveis PV instarà a la patronal que s'establisquen els coeficients reductors per a l'edat de jubilació dels treballadors del taulell.

El secretari general de Construcció i Serveis PV, Josep Albors, es va dirigir a l'Assemblea reivindicant el paper de la representació sindical de CCOO en els centres de treball, i més en el sector tauleller, per la seua importància tan econòmica com de generació d'ocupació directa i indirecta de treballadors i treballadores dins de la província de Castelló.

Els delegats i les delegades assistents van participar del debat i de la conformació d'estratègies entre les propostes per CCOO de Construcció i Serveis PV.