Comisiones Obreras del País Valenciano | 24 abril 2024.

Concentració de la plantilla de Lefties Inditex davant del Centre Comercial Gran Via d'Alacant

La mobilització convocada ha comptat amb la presència de nombroses persones de la plantilla de l'empresa. CCOO continua la seua campanya 'Totes som Lorena', per exigir la readmissió de la treballadora acomiadada de manera injusta.

12/02/2020.
    Concentració de la plantilla de Lefties/Inditex davant del Centre Comercial Gran Via d'Alacant.

Després de la concentració realitzada el passat 31 de gener davant de la botiga de Zara a l’av. Maisonnave d'Alacant, CCOO continua la seua mobilització per exigir la readmissió de la treballadora d'una botiga de Lefties (Grup Inditex) que ha sigut acomiadada. L'empresa al·lega unes causes que CCOO no comparteix en absolut. Per això ha realitzat una concentració aquest matí, dimecres, 12 de febrer, a la porta del Centre Comercial Gran Via, en la qual ha exigit la seua readmissió.

La convocatòria respon a la reacció de la plantilla i de la seua representació legal davant l'acomiadament injustificat d'una companya amb més de 15 anys d'antiguitat en l'empresa. Cap dels arguments de l'empresa per a tractar de justificar l'acomiadament se sosté, per la qual cosa es considera una decisió abusiva de l'empresa que ha de ser denunciada, ja que no pot convertir-se en la manera de relació entre empresa i treballadores.

La representació legal de la plantilla ha denunciat en la seua campanya 'Totes som Lorena', una situació injusta que, a més d'afectar la companya acomiadada, representa una amenaça a la resta de treballadores i de treballadors que sembla fomentar la por a l'acomiadament. Com explica Susi Gisbert, del Comité d'Empresa: "Sorprén que una multinacional com Inditex aplique amb aquesta tranquil·litat un acomiadament disciplinari a una dona treballadora veterana i sense sancions prèvies, que, a més, ja té seqüeles físiques derivades, probablement, de l'activitat laboral”.

Aquest sindicat continuarà realitzant totes les actuacions sindicals necessàries fins a aconseguir la readmissió immediata de la companya, incloses noves concentracions i mobilitzacions.