Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

CCOO elabora propostes i avança en la coordinació interterritorial per millorar i garantir els drets lingüístics

17/01/2020.
    Representants de les confederacions i federacions d’ensenyament dels territoris de parla catalana

Els responsables de cultura i política educativa de les confederacions de CCOO del País València, de Catalunya i d’Illes Balears i de les tres federacions d’ensenyament s’han reunit avui a la seu del sindicat a València per tal d’elaborar propostes, anàlisi i línies de col·laboració entre totes les organitzacions i per millorar la seua capacitat d’acció sindical i els drets lingüístics i educatius de la ciutadania.

A més de tractar d’analitzar diversos temes d’actualitat relatius a educació, català i el món del treball i la comunicació s’han elaborat propostes en dues línies d’acció principals: d’una banda concretar i organitzar un format de jornada o trobada al voltant de la llengua i els drets humans i de ciutadania i d’altra millorar la coordinació entre els serveis lingüístics de les confederacions sindicals.

La idea d’organitzar una trobada de reflexió i proposta sobre els drets lingüístics s’ha vist reforçada pels debats creixents a les nostres societats i la seua possible utilització com a eina de confrontació política. S’ha acordat que aquest punt de trobada ha de servir per a aprofundir en temes com ara la igualtat lingüística, els sistemes educatius, les administracions públiques i les llengües cooficials, la llengua i la comunicació, la llengua i el gènere, joves i llengua i CCOO, el treball i la llengua.

S’ha acordat igualment elaborar una proposta més concreta en cada organització sobre el format de la jornada i els plantejaments i les dinàmiques associades a cada tema.

Pel que fa a la coordinació, s’ha constituït el grup de treball “Llengua i Drets” que es dedicarà a l’organització de la trobada acordada i també a afavorir la coordinació dels respectius serveis lingüístics en àmbits com l’elaboració de campanyes conjuntes, publicacions compartides, definició de terminologia i altres.

Finalment, el grup de treball s’ha compromés a fer una anàlisi dels canals de comunicació conjunts compartits actualment i dinamitzar-los per poder donar una resposta àgil i efectiva als temes i reptes d’actualitat que puguen anar sorgint a partir d’ara.