Comisiones Obreras del País Valenciano | 16 abril 2024.

Arturo León: “Valorarem el nou Govern segons les polítiques i les transformacions socials que impulse”

Per al secretari general de CCOO PV, el més significatiu és que el Govern inicie la seua marxa abordant mesures fonamentals que combaten el problema greu de desigualtat del país, que augmente l'SMI, garantisca les pensions, així com que derogue, almenys, els aspectes més lesius de la reforma laboral.

08/01/2020.
    Arturo León, secretari general de CCOO PV, durant la seua intervenció en el programa À Punt Notícies.

La reforma laboral imposada pel Govern de Mariano Rajoy, amb el vistiplau de les organitzacions empresarials, ha precaritzat el mercat de treball i no és acceptable que els salaris s'hagen devaluat tant. A més ja no estem en plena crisi econòmica, es tracta d'un escenari diferent en el qual necessitem que el poder adquisitiu dels salaris cresca per a mantindre la demanda de consum intern, en un moment en el qual l'economia patirà problemes externs, derivats de la guerra comercial entre els EUA i la Xina o el Brexit, entre altres.

Per tant, és imprescindible derogar almenys els aspectes més lesius de la reforma laboral. En aqueix sentit és fonamental derogar els aspectes precaritzadors de la normativa laboral com la prevalença del conveni d'empresa per damunt del sectorial, la ultraactivitat dels convenis, els abusos en la subcontractació o l'acomiadament objectiu en situació de malaltia acreditada, etc. Tot això amb la finalitat d'equilibrar la capacitat de negociació de les organitzacions sindicals, per a facilitar la millora de les condicions de treball i els salaris.

Després, esperem que legisle sobre el que considerem que són reptes fonamentals en l'àmbit econòmic, d'adaptació al canvi tecnològic, a la digitalització de l'economia i a la transició energètica per a aconseguir un planeta sostenible. Això ha d'anar unit a un sistema de formació que ajude a la capacitació necessària i a una transició laboral justa, que no deixe ningú enrere.

Així mateix haurà d'abordar la qüestió territorial i la distribució equitativa de recursos mitjançant una reforma del finançament autonòmic, que garantisca la igualtat de drets de la ciutadania independentment del lloc on residisca.

Per afrontar tots els reptes de modernització del país, es requereix de majors ingressos que han de recaptar-se mitjançant una reforma fiscal més progressiva. Recorda Arturo León que hi ha un diferencial de 8 punts en l’àmbit impositiu entre Espanya i la mitjana de la Unió Europea i aqueix és un camí que hem de recórrer perquè paguen més qui més cobren i es puga redistribuir la riquesa.

"Per acabar, considerem un valor el diàleg social, sobretot tenint en compte que tenim un Congrés molt fragmentat políticament. Per tant, creiem que la concertació entre organitzacions sindicals i empresarials pot ser una referència fonamental a l'hora de concitar majors consensos en la Cambra de representació”, conclou León.

Vídeo de la intervenció d'Arturo León en el programa informatiu d'À Punt del 07/01/2020. (Minut 46:50).