Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

La nova direcció d'EU a Alacant es reuneix amb CCOO

11/12/2019.
    Reunió CCOO EU

Ambdues organitzacions han coincidit en l'anàlisi de la situació d'emergència a la ciutat entorn de tres eixos: social, feminista i climàtic. Així com en la necessitat que la remunicipalització de serveis públics municipals continue estant en l'agenda política. En la trobada que van mantindre totes dues organitzacions van constatar la sintonia institucional i van compartir mirada i estratègies davant temes que afecten els treballadors i les treballadores de la ciutat, així com la preocupació davant la precarietat social i laboral que estan vivint moltes famílies treballadores que consideren una vertadera “emergència social”.

Alhora van coincidir davant l'emergència climàtica, entorn de temes com el rebuig als macrodipòsits de combustible al port d'Alacant, la mobilitat, el model de desenvolupament econòmic que ha de ser, necessàriament, sostenible o la situació penosa de l'aiguamoll d'Aigua Amarga, entre altres qüestions mediambientals.

Des de CCOO, Consuelo Navarro, la seua secretària general, va desitjar una bona marxa a la nova direcció d'EU a la ciutat i des del sindicat van tendir la mà a la formació política per a col·laborar, com ja fan amb altres formacions progressistes, i aportar la seua reflexió i propostes en els diferents àmbits en els quals el sindicat està present.

Per part seua, Manolo Copé, va agrair des d'EU la tasca del sindicat i va plantejar la conveniència d'una col·laboració més estreta entre les dues organitzacions davant temes de gran importància a Alacant com el model de ciutat, el model d'oci i de turisme que s'ha d'impulsar, qüestions relatives a l'urbanisme, la sanitat i l'educació.

EU segueix endavant amb la seua agenda de trobades amb les organitzacions sindicals i polítiques a la ciutat, amb vista a donar a conéixer la seua nova direcció i buscar sinergies amb les organitzacions progressistes d'Alacant.