Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

Acord d’actuació conjunta entre la Coordinadora CALCSICOVA i els sindicats CCOO PV i UGT PV

La signatura s’emmarca en la celebració del Dia Internacional del VIH i la Sida i compren accions formatives als representants sindicals sobre discriminació per motius de salut VIH i Sida, campanyes de sensibilització social, difusió dels serveis i activitats realitzades i la sol·licitud conjunta d’oposició a la sol·licitud empresarial de dictamen tècnic facultatiu a les persones amb discapacitat a efectes laborals.

04/12/2019.
    Signatura del conveni, d'esquerra a dreta,  per Ismael Sáez, Carlos Manuel Gómez y Arturo león

Signatura del conveni, d'esquerra a dreta, per Ismael Sáez, Carlos Manuel Gómez y Arturo león

La Coordinadora d'Associacions de VIH i Sida de la Comunitat Valenciana (CALCSICOVA) i els sindicats majoritaris de classe Comissions Obreres del País Valencià ila Unió General de Treballadors del País Valencià, han signat avui un conveni de col·laboració conjunta per tal de promoure i defendre els drets de les persones amb VIH i amb Sida, i realitzar les accions necessàries per a evitar la seua discriminació i impulsar la seua inserció sociolaboral

L’acte de la signatura ha tingut la presència per part de CALCSICOVAdel president Carlos Manuel Gómez i de la coordinadora Mª Jesús Cabezón. En representació de la Unió General de Treballadors del País Valencià, han participat el secretari general Ismael Sáez i la secretària de Política Social, Isabel López. Per CCOO PV han assistit el secretari general, Arturo León i la secretària de la Dona, Polítiques LGTBI i Institucional, Cloti Iborra.

Entre els compromisos assolits per les tres entitats, destaquen:

Promoure mesures que faciliten l'accés a la informació i formació, sobre VIH i Sida en l'àmbit laboral i la situació de discriminació per motius de salut, a representants legals dels treballadors i de les treballadores de les empreses i de l’Administració pública.

Impulsar campanyes de sensibilització social, sobre la necessitat de defendre la dignitat dels treballadors i de les treballadores amb VIH, així com desenvolupar-les.

Col·laborar en la difusió de la informació d'especial interés que sobre distintes activitats i serveis realitzats conjuntament per les entitats signants, en xarxes socials i en els materials informatius que es publiquen per a tals fins.

Instar conjuntament a l'Administració i a la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana perquè adopten mesures que eviten que les empreses sol·liciten el dictamen tècnic facultatiu a les persones amb discapacitat a efectes laborals.