Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

Guia per a la prevenció de riscos durant l'embaràs i la lactància

La Secretaria de Salut Laboral de CCOO PV ha publicat una revisió de la Guia per a la prevenció dels riscos durant l'embaràs i la lactància. Aquesta publicació ampliada i actualitzada aborda de manera àmplia els diferents riscos als quals la dona, en període d’embaràs o de lactància, es pot veure exposada al seu lloc de treball.

21/11/2019.
    Portada de la guia

Al document s’analitzen les diferents conseqüències per a la salut de la mare i del bebé, tenint com a objectiu generar cultura preventiva així com el coneixement i la difusió de la normativa.

Riscos d’origen ergonòmic, biològic, químic i psicosocial que mereixen l’atenció de la Guia per a una acció sindical de manera individual i col·lectiva en una matèria tan sensible.

Per això, resulta d’interés tant per a les persones en la seua condició de representants dels treballadors i de les treballadores, com per a informació i formació per a resoldre discrepàncies de caràcter individual.

Així mateix, aquesta segona edició es complementa amb l’anàlisi exhaustiva del Reial decret llei 6/2019 d’1 de març que introdueix una sèrie de novetats en les relacions laborals l’objecte de les quals és establir mecanismes tendents a la garantia d’igualtat entre dones i homes.

Aquesta norma aprofundeix en el camí normatiu cap a la igualtat real i, amb les seues llums i les seues ombres respecte als interessos sindicals, resulta d’indubtable interés el seu coneixement i difusió.