Comisiones Obreras del País Valenciano | 16 abril 2024.

16 i 17 de novembre de 2019, a 'El Teularet'.

XVIII Escola de Joves Sindicalistes “Isidro Llopis” ‘A qui li importa?’

L’objectiu d’aquest espai de formació, debat i reflexió, és facilitar el desenvolupament de les capacitats personals en el compromís social i participatiu de la lluita sindical, a partir de qüestions com l'habitatge, el canvi climàtic, el feminisme, la cooperació, la llibertat sindical, etc.

22/10/2019.
    Cartell de l'Escola

• Participació limitada a persones joves afiliades menors de 35 anys (inclusivament).
    • Accés al formulari d’inscripció (fins al dia 6 de novembre): XVIII Escola de Joves Sindicalistes

La secretària de Política Social i Joventut de CCOO PV, Ana Belén Montero, conduirà la presentació de la dihuitena edició de l’Escola de Joves sindicalistes de CCOO PV, adreçada a les persones joves afiliades, organitzades en les estructures del sindicat.

Segons Montero, “les temàtiques de l’Escola responen a la preocupació i la lluita contra el canvi climàtic i la conseqüent protecció del medi ambient, qüestions d'interés per a una joventut que des de fa temps porta alertant de la necessitat d'adoptar mesures excepcionals per frenar aquesta gran crisi mundial”. Aquest espai ofereix un punt de trobada a sindicalistes joves per a posar en comú les eines amb què poder fer front a les realitats que necessiten una transformació.

Amb una íntima relació amb l'ecologisme, s’abordarà el feminisme: dues lluites que ens parlen de justícia, d’igualtat i de respecte mutu entre tota mena de persones. “El fet que el canvi climàtic afecte més les persones i els països més vulnerables, ens situa davant d'una triple connexió entre la lluita pel clima, per la igualtat de gènere i per l'equitat econòmica i social. Eixos seran els tres temes que s'abordaran a l'Escola de Joventut”, explica.

D'altra banda, l’Escola tractarà les dificultats de la joventut per a accedir a l'habitatge, el seu origen i conseqüències, i s’hi analitzaran les diferents mesures i iniciatives del Govern valencià.

A més, l’Escola incidirà en la importància de la defensa de llibertats bàsiques com el dret de vaga, especialment amb l'aplicació de la Llei Mordassa que ha significat “un colp dur” a les llibertats democràtiques.

L’Escola de Joves Sindicalistes "Isidro Llopis" és una oportunitat per a adquirir nous coneixements i visions des de plantejaments pedagògics i d'experiències de lideratge juvenil en diferents moviments socials. A més, aporta un espai de reflexió col·lectiva al voltant de l’acció sindical i sociopolítica, així com de formació sobre les mesures que porta endavant CCOO PV en la defensa i millora dels drets de la ciutadania, i especialment els de la joventut treballadora.

Ponències, taules rodones i dinàmiques didàctiques:

Construint el dret a l’habitatge

Iniciativa en matèria d’habitatge de la Generalitat Valenciana

World Café

Escape Room

Sessió Jove

Joves en acció: diferents experiències de lluita per la transformació social

Llibertat sindical i conflictivitat social