Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

CCOO lamenta la defunció d'un treballador a Sagunt

El sindicat denuncia la proliferació d'accidents laborals mortals a Espanya, i fa una crida a la responsabilitat de les empreses perquè elaboren i vigilen el compliment dels seus plans de prevenció. També als treballadors autònoms i als qui s'ocupen per compte d'altre perquè extremen l'atenció en el bon ús de les mesures de seguretat de què han de disposar.

11/10/2019.
    Morir trabajando

La UI de CCOO del Camp de Morvedre i Alt Palància lamenta profundament aquest tràgic accident i transmet a la família i amics del mort les seus més sinceres condolences. El sindicat considera prioritària la valoració de tots els riscos laborables, fins i tot aquells difícilment previsibles, per a evitar fets tan lamentables com el que ha ocorregut.

Independentment de l'esclariment de les circumstàncies que han envoltat l'accident i de l'exigència de depuració de responsabilitats, aspectes sobre els quals CCOO es dirigirà a la Inspecció de Treball, el sindicat reitera la necessitat imperiosa de canviar hàbits que estan molt allunyats de la cultura de la prevenció dels riscos.

"Estem funcionant com una societat irresponsable que assumeix la mort en el treball com una cosa inevitable, com una cosa que està en la mateixa naturalesa del treball, i no és així. Aquesta última mort, com la majoria de les anteriors, haguera d'haver-se evitat perquè era evitable" denuncien.

Qualsevol activitat humana que estiguera generant una mitjana de tres morts diaris a Espanya estaria produint un vertader escàndol social. No obstant això, com succeeix en l'àmbit laboral, la resposta social segueix sent feble.

Des de la CS de CCOO PV es denuncia una setmana tràgica a la comarca del Camp de Morvedre amb 2 persones mortes en 3 dies durant el desenvolupament de les seues funcions laborals. El sindicat expressa les seues condolences a les famílies, exigeix que es depuren les responsabilitats pertinents i segueix apostant per la #CulturaPreventiva davant aquesta xacra silenciosa.