Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

CCOO saluda que l'Audiència coincidisca que el barem de selecció del personal d’À Punt no vulnera la legalitat

L'Audiència Nacional ha desestimat la demanda de l'Associació de la Premsa d'Alacant i la Unió de Periodistes Valencians contra el barem de les bases per a la contractació laboral temporal en la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana.

02/08/2019.
    À Punt

L'Audiència Nacional declara que els apartats relatius a l'experiència professional, que atorguen major puntuació al personal de l'antiga RTVV, segons el temps de servei prestat i de la superació de processos selectius, no vulnera els articles 14, 23.2 i 103.3 de la Constitució espanyola. Com defensava CCOO, la valoració de l'experiència professional no era contrària als preceptes constitucionals d'igualtat, de mèrit i de capacitat en l'accés a l'ocupació pública.

Cal recordar que, davant el tancament RTVV, per imposició mitjançant llei de l'anterior Govern valencià del Partit Popular, i en el marc de la negociació d'un traumàtic ERO d'extinció de tots els contractes, es va aconseguir un acord amb els sindicats, subscrit per CCOO, que establia la prioritat de contractació temporal entre el personal afectat per l’ERO en el cas de reobertura d'una nova radiotelevisió autonòmica.

Aquest acord va establir les bases perquè la Llei 6/2016 de recuperació d'aquest servei públic incloguera, en la Disposició transitòria novena, la possibilitat de valorar com a mèrit diferenciat haver treballat en l'antiga RTVV, així com l'antiguitat i el fet d'haver accedit al lloc mitjançant procés selectiu.

La negociació posterior amb el Consell Rector de la CVMC i la Direcció General d’À Punt Mèdia, en la qual CCOO va ser part fonamental, va traslladar les possibilitats d'aquesta Disposició a les bases, aconseguint un difícil equilibri, dins del marc legal, tal com reconeix la sentència de l'Audiència.