Comisiones Obreras del País Valenciano | 23 abril 2024.

CCOO PV denuncia la debilitat del mercat de treball valencià i l'augment de la temporalitat

La central sindical alerta sobre l'alta taxa de temporalitat i el major atur entre les dones. CCOO PV creu que ha d'haver-hi un compromís del Govern valencià en la creació d'ocupació estable i en la persecució de l'economia submergida. La secretària de Formació i Ocupació de CCOO PV, Ana García, ressalta la debilitat del mercat laboral valencià per l'augment de les persones aturades i la taxa d'atur, que supera la de l'Estat (un 14,3 % davant de 14,02 %).

25/07/2019.
    El número de contratos temporales ha aumentado.

El nombre de persones en atur al País Valencià és de 348.000, segons ha publicat avui l'Enquesta de població activa del segon trimestre de 2019. Això significa un augment en 10.700 persones respecte al primer trimestre, però si ho comparem amb l'any 2018, l'atur ha disminuït en 32.300 persones aturades.

Quant a la població ocupada, al País Valencià augmenta aquest segon trimestre en 32.900 més, sobretot en els sectors de la indústria i els serveis. Per contra, descendeix en l'agricultura i la construcció.

La dirigent sindical alerta sobre l'alta taxa de temporalitat. El nombre de contractes temporals ha augmentat, tant si ho comparem amb l'exercici anterior com amb el primer trimestre de 2019. Els contractes temporals han passat de 488.500 a 499.200 entre el segon trimestre de2018 i el mateixperíode de 2019. La contractació temporal segueix tenint un pes major que en el conjunt de l'Estat, on arriba el 26,4 %. La taxa valenciana és clarament superior, un 28,4 %. García també lamenta el major atur de les dones, que s’acosta a una taxa d'atur del 17 %, mentre que la taxa d’atur masculina és del 12 %.

“CCOO PV rebutja un model productiu que maltracte la classe treballadora per no proporcionar un treball decent que permeta desenvolupar els seus projectes de vida i cobrir les seues necessitats més bàsiques”, assenyala Ana García. En aquest sentit, CCOO PV considera que ha d'haver-hi un compromís del Govern valencià, fruit del diàleg social, en la creació d'ocupació estable i en la persecució de l'economia submergida.