Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

Campanya contra el colp de calor a la contracta de jardineria d'Alacant

CCOO organitza una jornada d'informació i de conscienciació a l'empresa GEAMUR, gestora actual de la contracta municipal, en el marc de la campanya preventiva dels riscos laborals associats a la calor. És important que els treballadors i les treballadores de jardineria, igual que altres col·lectius, que coneguen els riscos sobre això i les mesures preventives.

22/07/2019.
    Campanya contra els colps de calor.

CCOO Construcció i Serveis del País Valencià impulsa la campanya estatal preventiva contra el colp de calor a la contracta municipal de jardineria d'Alacant. Els treballadors i les treballadores de jardineria, igual que altres col·lectius, realitzen el seu treball a l'aire lliure, i en aquesta època estival i ateses les característiques climatològiques d'Alacant, és especialment important que coneguen els riscos referent a això.

Cal beure molta aigua, consumir fruites i verdures, cobrir-se el cap amb gorra, mantenir-se a l'ombra i refrescar-se, són algunes de les mesures que poden evitar les conseqüències perilloses de patir un colp de calor, que en molts casos poden ser irreversibles.

Alguns dels símptomes són, marejos, confusió, desorientació, rampes, debilitat muscular, mal de cap, vòmits, pols accelerat i problemes per respirar.

És fonamental que els treballadors i les treballadores coneguen aquest tipus de riscos, com identificar-los, prevenir-los i com actuar-hi. Per aquest motiu, CCOO organitza el dia 23 de juliol a l'empresa GEAMUR, gestora actual de la contracta, a través del Comité de Seguretat i Salut, una jornada d'informació i de conscienciació, en la qual es lliuraran fullets informatius i simbòlicament a cada treballador se li donarà per l'empresa una ampolla d'aigua fresca i una gorra.

Esperem que aquesta iniciativa s'estenga a altres empreses del sector, atesa la seua repercussió important en la seguretat i salut dels treballadors i de les treballadores.