Comisiones Obreras del País Valenciano | 17 abril 2024.

Dèficit de personal d'infermeria

La falta de personal d'infermeria posa en perill la qualitat assistencial en les residències de tercera edat

CCOO demana a la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives que extreme la inspecció per garantir el compliment de ràtios i la qualitat assistencial. El sindicat mostra la seua preocupació per la falta d'infermeres i de gericultores (auxiliars d'infermeria) per a aquest estiu.

16/07/2019.
    Dependència.

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO PV ha mostrat davant la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives que dirigeix Mónica Oltra la seua “preocupació” per la falta d'infermeres i de gericultores (auxiliars d'infermeria) en les residències de la tercera edat per a aquest estiu. Sobre aquest tema ha demanat que s'extreme la inspecció de residències de tercera edat amb l'objectiu de garantir no solament el compliment de ràtios de personal, sinó també garantir la qualitat assistencial a les persones majors que resideixen en aquests centres.

Aquesta situació està generada, segons CCOO, per la contínua precarització del sector de residències de tercera edat, especialment les residències privades, que ho han convertit en “un sector de pas” per als treballadors i les treballadores, a causa dels baixos salaris i unes jornades llargues i amb sobrecàrrega de treball. Cal recordar, en aquest punt, que la negociació del conveni es troba estancada, precisament, en el debat sobre els increments salarials, sense que encara s'hagen produït avanços sobre aquest tema.

L'any passat ja va haver-hi problemes per a la cobertura de vacances tant d'infermeres com de gericultores i la patronal AERTE, lluny de cercar una solució, ha insistit en la precarització laboral, amb centres plens i uns preus per plaça “gens barats”.

Des de CCOO “creiem que és urgent la dignificació laboral del sector i demanem a AERTE que assumisca la seua responsabilitat perquè el sector de residències de la tercera edat siga un sector estable i de qualitat per a l'ocupació perquè deixe de ser un sector precari i de pas per a treballadors i treballadores”.